Co je potřeba

kuchyňská sůl
citron
jedlá soda
skořice
hřebíčky
muškátové oříšky
citronová a pomerančová kůra

1

Uvařte si bublající deodorant

Kuchyň oživíte a pročistíte její vzduch, když uvaříte v hrnci koření. Vhoďte do většího hrnce hrst hřebíčků, 3 muškátové oříšky, 5 kousků skořice a několik kousků kůry z pomeranče nebo citronu. Nemusíte vařit dlouho, stačí 20–30 minut. Tenhle uvařený deodorant vám může splnit účel i na delší dobu. Nic nevylévejte. Přeceďte ho do lahve se sprejovým uzavřením a používejte ho v kuchyni nadále.

2

Osvěžovač za pakatel – upečte citron

Není nic jednoduššího než nakrájet na plátky dva citrony, rozložit je na pečící papír potřený olejem a péci. Předehřejte si troubu a pečte při teplotě asi 130 °C půl hodiny. Aby byl účinek intenzivnější, po upečení otevřete dvířka a citrony tam ponechte ještě několik hodin.

3

Sůl a jedlá soda na kuchyňský odpad

Nasypte do odpadu u dřezu jeden šálek soli a jeden šálek jedlé sody. Zbavíte se zápachu, který někdy bývá cítit z ucpaného odpadu. Zalijte to plnou konvicí vroucí vody a nechte to účinkovat. Sodík se postará o pročistění a zabrání zápachu.

4

Napečte sladkosti

Těžko něco jiného provoní kuchyň tak libě, přirozeně a dokonale, jako mísa perníčků, závinu, buchet a jiného cukroví. Rodina vám za to bude vděčná. A vůbec není rozhodující, jestli to upečete z polotovaru ze sáčku. A nezapomeňte to dobře posypat vanilkovým cukrem. Celý den bude se linout příjemná vůně a ještě si pochutnáte.

Tipy

Vyzkoušejte i další užitečné rady do domácnosti zde: Rady do domácnosti

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (11 votes)