Přejít k hlavnímu obsahu

Jak rafinovaně odstranit kuchyňské zápachy

Nezdá se vám vzduch v kuchyni svěží a chcete ho vylepšit? Viníkem ne právě příjemného vzduchu může být mimo jiného i vařené zelí. Tak tedy, když zelí vaříte, přidejte do vody půlku citronu (dobře omytý, okrájený, kůrky tam nechte jen kousek, aby to nezměnilo chuť zelí, takhle ji naopak vylepší). Poradíme vám, jaké jiné laciné osvěžovače vzduchu si můžete snadno upéct nebo uvařit.

Co je potřeba

kuchyňská sůl
citron
jedlá soda
skořice
hřebíčky
muškátové oříšky
citronová a pomerančová kůra

1

Uvařte si bublající deodorant

Kuchyň oživíte a pročistíte její vzduch, když uvaříte v hrnci koření. Vhoďte do většího hrnce hrst hřebíčků, 3 muškátové oříšky, 5 kousků skořice a několik kousků kůry z pomeranče nebo citronu. Nemusíte vařit dlouho, stačí 20–30 minut. Tenhle uvařený deodorant vám může splnit účel i na delší dobu. Nic nevylévejte. Přeceďte ho do lahve se sprejovým uzavřením a používejte ho v kuchyni nadále.

2

Osvěžovač za pakatel – upečte citron

Není nic jednoduššího než nakrájet na plátky dva citrony, rozložit je na pečící papír potřený olejem a péci. Předehřejte si troubu a pečte při teplotě asi 130 °C půl hodiny. Aby byl účinek intenzivnější, po upečení otevřete dvířka a citrony tam ponechte ještě několik hodin.

3

Sůl a jedlá soda na kuchyňský odpad

Nasypte do odpadu u dřezu jeden šálek soli a jeden šálek jedlé sody. Zbavíte se zápachu, který někdy bývá cítit z ucpaného odpadu. Zalijte to plnou konvicí vroucí vody a nechte to účinkovat. Sodík se postará o pročistění a zabrání zápachu.

4

Napečte sladkosti

Těžko něco jiného provoní kuchyň tak libě, přirozeně a dokonale, jako mísa perníčků, závinu, buchet a jiného cukroví. Rodina vám za to bude vděčná. A vůbec není rozhodující, jestli to upečete z polotovaru ze sáčku. A nezapomeňte to dobře posypat vanilkovým cukrem. Celý den bude se linout příjemná vůně a ještě si pochutnáte.

Vyzkoušejte i další užitečné rady do domácnosti zde: Rady do domácnosti

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vyčistit měděné nádobí
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat žehličku na vlasy
Jak vybrat kuchyňskou sůl | rady a tipy
Jak čistit zlato | rady a tipy