Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se starat o plavky | rady a tipy

Jak se starat o plavky | rady a tipy. Také jste si koupili nové plavky a chcete, aby dlouho vydržely? Pak si přečtěte návod, jak se o ně správně starat. Plavky jsou namáhanou částí šatníku, protože přicházejí do styku s teplou vodou, solí, chlorovanou vodou a opalovacími krémy, proto je potřeba se o ně dobře starat hned od prvního okamžiku.

1

Péče před koupáním a po něm

Než si plavky natáhnete, osprchujte se. Smyjete tak ze sebe nejrůznější kosmetické přípravky, které by materiál plavek ničily.

Po tom, co vylezete z vody, je okamžitě vymáchejte ve studené či vlažné vodě, abyste je zbavili soli či chlóru.

2

Praní

Po příchodu domů plavky perte buď v ruce, nebo na šetrný program v pračce. Při praní v ruce postupujte tak, že plavky nejdříve odmočíte ve vlažné vodě s trochou pracího gelu, poté plavky lehce promnete a pořádně vymácháte. Vyhněte se sypkým práškům či agresivním pracím přípravkům, které obsahují chlór, aviváži a také ždímání rotací. Až budou plavky dostatečně vymáchané, nechte je pouze odkapat.

Pokud se rozhodnete pro pračku, pak nastavte program s vlažnou vodou a zvolte to nejjemnější máchání. Dejte také pozor, abyste plavky neobarvili od ostatního prádla. Vhodné je například i použití ochranných sáčků do pračky.

3

Sušení

Zapomeňte na sušení na sluníčku. Sluneční svit je příliš prudký a zbytečně plavky znehodnocuje. Nedávejte je ani do sušičky, opět byste je vystavovali vysoké teplotě.

Plavky místo toho sušte volně rozložené v horizontální poloze. Nejlepší je sušit je ve stínu na dobře větraném místě. Plavky samozřejmě nežehlete.

4

Saunování a vířivka

Mějte na paměti, že teplá voda, pára či sauna plavkám škodí a ničí materiál, ze kterého jsou vyrobeny. Proto do sauny či páry vůbec plavky nenoste a plánujete-li navštívit vířivku, vezměte si raději nějaké starší plavky místo nových. Ty vytáhněte i v případě, že se chystáte navštívit silně minerální vody v lázních.

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články