Co je potřeba

1

Snímací rovnátka
Snímací rovnátka se užívají pouze ke korekci drobnějších vad. Dávají se tedy v době před kompletní výměnou zubů, tedy do 10 let, a pak také na dopilování nerovností po sejmutí fixních rovnátek. Péče o tato rovnátka se podobá péči o zubní protézu. Nosí se ve dne i v noci, ale mohou se snímat. Omývají vodou a speciálním roztokem a na noc se ukládají do speciální tomu určené krabičky. Krabička chrání rovnátka před zničením a znečištěním. Povrch rovnátek se čistí každý den měkkým zubním kartáčkem a 1x týdně se ukládá do roztoku s čistící tabletou. Po vyčištění je zapotřebí rovnátka opláchnout. Čistěte rovnátka, dřív než na nich zaschnou nečistoty, protože pak mohou stát za kameny na zubech. Rovnátka se před jídlem z úst vyndávají a nasazují se až po vyčištění zubů.

2

Fixní rovnátka
Péče o zuby s fixními rovnátky musí být mnohonásobně vyšší, než kdybyste rovnátka neměli. Je zde totiž hodně kontaktních ploch, které přímo vybízí ke vzniku kazů a zubních kamenů. K péči o fixní rovnátka není zapotřebí mít jen obyčejný kartáček, ale speciální zubní péči pro chrup s fixními rovnátky. Zubní povlak je přirozenou součástí každých úst, která se vytváří v průběhu dne a ulpívá na povrchu zubů. Právě v tomto povlaku se tvoří baktérie, které způsobují kazy. Tento povlak se s oblibou utváří právě okolo zámečků, a proto musíte právě u nich dbát ještě o větší hygienu, než obvykle. Pokud to tak neučiníte, tak kromě kazů budou zuby po sejmutí mít žlutohnědé skvrny. Zuby se čistí po každém jídle a opravdu důkladně pak ještě ráno a večer (po snídani a před spaním). Na takovéto čištění potřebujete speciální kartáček (jaká vám řekne ortodontista)na rovnátka, zubní pastu, solo kartáček, mezizubní kartáčky a superfloss.

3

Čištění mezizubních prostorů je velice důležité. Na dočištění se užívá mezizubní kartáček. Pokud by nebyla péče dostatečná, kromě kazů by vám z úst zapáchalo a krvácelo z dásní. V průběhu dne se čistí zuby po každém jídle namočeným kartáčkem do vody. Kartáček noste neustále sebou, protože nikdy nevíte, kdy dostanete na něco chuť. Toto čištění je i důležité z estetického hlediska, jelikož by nebylo pro vás ani příjemné, kdyby vám kousek jídla někde uvízl za rovnátky. Pokud vás drátky rovnátek škrábou, ošetřete je speciálním voskem. Nejezte tvrdé, sladké a křupavé potraviny.

4
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)