Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit plísně pod kobercem

Plísně jsou velmi nepříjemným spolubydlícím, každý den s nimi lidé bojují, někdy i mnoho let a marně. Jsou místa, kde se lze plísní zbavit poměrně snadno a pak jsou také místa, kde je boj proti plísním obzvláště náročný. Jedním z takových míst je koberec, plísně pod kobercem jsou prvním signálem toho, že je potřeba problém s plísněmi co nejdříve řešit. Jak se lze zbavit plísně pod kobercem?

1

Chemické prostředky

Jestliže naleznete plíseň pod kobercem, tak je jednu z možností použít chemické prostředky. Nejedná se ovšem o řešení, ale pouze o dočasnou likvidaci. Pokud se jich ovšem nyní chcete zbavit, tak a postižené místo aplikujte SAVO nebo ocet. Aplikujte ho vždy na podlahu a zatímco bude prostředek působit, tak vezměte koberec dejte ho ven pořádně vyvětrat, aby se zbavil všech spór.

2

Chytrá houba

Jedním z dočasných řešení je také chytrá houba, dnes ji lze zakoupit v mnoha zahradních potřebách. Vytvoří se roztok chytré houby a ten se nanese na postižené místo, houba plíseň vyžere a pak zanikne.

3

Větrání

Velmi účinná věc proti plísním, plísně se rozmnožují, rozšiřují spóry a pokud budete pravidelně větrat, tak plísně zlikvidujete úplně, nebo jejich výskyt značně omezíte. V teplých obdobích větrejte klidně celý den, v chladnějších obdobích minimálně půl hodiny denně.

4

Odvlhčovač

Plísně jsou tam, kde je vlhko. Zcela ideální řešení představují odvlhčovače. Půjčte si odvlhčovač, ceny půjčení nejsou tak vysoké, a během jediného týdne dostanete z domu několik desítek litrů vody. Obvykle jde o trvalé řešení, které dostane vodu ze všech zákoutí a plíseň se vám buď už neobjeví, nebo se objeví až za několik let.

5

Pohlcovače vlhkosti

Pořiďte si do bytu rovněž pohlcovače vlhkosti, které budou vstřebávat přebytečnou vlhkost v bytě.

6

Vlhkoměry

Jestliže bojujete s plísněmi, tak si určitě zakupte vlhkoměr, který vám bude ukazovat vlhkost vzduchu. Vždy když bude vlhkost velká, tak to znamená, že málo větráte, máte málo pohlcovačů vlhkosti a případně je potřeba si propůjčit odvlhčovač.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak čistit zlato | rady a tipy
Jak si vyrobit gel na praní
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat kuchyňskou váhu
Jak vybělit zašlé záclony