Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si doma zařídit wifi

08. Březen 2014

Připojení internetu přes kabel je v dnešní době velmi nepraktické a to především pro firmy a pro rodiny, ve kterých chce být k internetu připojeno velké množství lidí. Jak si wifi zařídit?

1
1. Jestliže nemáme internet zřízený vůbec, tak je zapotřebí kontaktovat poskytovatele služeb internetu. V České republice jich je hned několik tisíc, můžete si vybrat lokální poskytovatele a nebo velké poskytovatele. 2. Po vybrání poskytovatele si vyžádejte techniky a objednání služby. Jestliže jste ve městě, tak bývá připojení přes ADSL/VDSL. Na vzdálenějších vesnicích lze obvykle použít rozvody bývalé telefonní přípojky nebo příjem internetu přes anténu. V případě antény je potřeba proměřit signál, případně se domluvit se správcem objektu, jestli by na anténu přistoupil. Pokud ano, tak z ní bude vyveden kabel až na místo, kam potřebujeme. 3. Po aktivaci služeb přes pevný internet stačí pouze pořídit wifi router, ten je pro wifi síť zcela nezbytný. U poskytovatele máte obvykle možnost dostání routeru zdarma při pořízení služby internetu. V jiných případech je možné ho mít s výraznou slevou. 4. Vždy vybírejte nejnovější wifi router, starší modely nám nezpracují požadavky na rychlejší internet. Po zakoupení je potřeba wifi router zapojit do zdroje, připojit k němu datový kabel a také ho nastavit tak, aby fungoval jako wifi vysílač. Některé modely mají tuto funkci nastavenou, jiné se musí nastavit po zakoupení. 5. K nastavení modemu využijte online návodů nebo si vyžádejte asistenci technika, který vám nastavení předvede. Wifi router můžete následně nechat zapnutý neustále, dbejte i na jeho správné umístění v domě, aby měl dobrý přístup k signálu každý. 6. Další možností je společný internet, který lze dohodnout se sousedy. Taková možnost umožní výraznou úsporu. Je třeba se ovšem dohodnut, aby sousedi, využívající váš internet, se podíleli na jeho platbě. Dále je důležité,a by byl router zapojený stále a aby se nacházel na místě, odkud se bude snadno signál přijímat.
Autor: chorche
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici