Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat lyžování v Orlických horách

01. Prosinec 2012

Orlické hory jsou ideálním místem pro rodinnou zimní dovolenou. Líbí se v nich rodinám s malými dětmi, ale rovněž lidem s nižší kondicí, méně zkušeným lyžařům, seniorům, amatérským i profesionálním fotografům. Rekreační chaty v Orlických horách jsou tradičně připraveny na školní kolektivy při lyžařských kursech. Kdo Orlické hory zná, vrací se do nich jako domů. Přinášíme pár tipů, jak si vybrat lyžování v Orlických horách.

Co je potřeba

sportovní a turistické vybavení

1

Sjezdové lyžování a snowboarding. Největší koncentrace a největší sjezdovky jsou v Orlických horách v Deštném (jedna lanovka, šest vleků a šest sjezdovek). Další výborný sjezdařský areál Orlických hor je v Říčkách, kopec Zakletý (jedna lanovka, dva vleky, čtyři sjezdovky. Méně nároční sjezdaři zažijí pěkné chvilky na menších sjezdovkách ve Zdobnici, v Rokytnici, v Olešnici nebo v Sedloňově. V západní části Orlických hor se dobře lyžuje v Českých Petrovicích, v Čenkovicích, v Mladkově nebo na Čihalce. I malé sjezdovky jsou zasněžované. Menší sjezdovky jsou méně přeplněné a jízdenky jsou levnější.

2

Běžecký sport. V celých Orlických horách je dostatek běžeckých tratí, které bývají po celou sezonu velmi dobře udržované. Většinou jsou zde stopy pro klasiku, v okolí lyžařských středisek se dá i bruslit. Jen některé spojky mezi hřebenovkou a a souběžnými cestami jsou pouze vyjeté běžkaři. K běžeckému sportu slouží i mnohé svozové cesty. Orlické hory jsou vlídné k běžkařům, nehrozí zde žádná strmá stoupání ani ještě víc obávané sjezdy.

3

Ubytování a stravování. Při hledání ubytování v Orlických horách, a to zejména v případě nejlevnějších privátů, si předem zjistěte, jak daleko to je ke sjezdovce nebo například do nejbližší obchod a restaurace (a zda funguje). Jestliže člověk nemá příliš času nebo trpělivost s vyhledáváním v on-line systémech (které navíc dost často nefungují nebo zastaralé vstupní údaje), je možné požádat (elektronicky) o tuto službu pracovníky některého z informačních center. V mnohých menších penzionech nevaří, proto je třeba vědět o nejbližších možnostech (obchod, restaurace).

4

Do Orlických hor jezdí tradičně školy na zimní pobyty (školy v přírodě) nebo na lyžařské kurzy. Je zde mnoho chat s kapacitou 30 až 40 lidí v turistické třídě. Pro sem jezdí na vícedenní pobyty i kolektivy zdravotně hendikepovaných, neziskové a organizace, seniorské kolektivy a podobně.

Autor: jezzina
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se připravit na lyžařskou sezonu
Jak vybrat lyže z druhé ruky
Jak lyžovat v Rakousku | tipy
Jak vybrat helmu na lyže | rady