Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat vhodný ICQ klient | rady

10. Listopad 2020

Jak si vybrat vhodný ICQ klient | rady. Všichni určitě rádi zůstáváme v kontaktu se svými přáteli. Nejčastějším způsobem komunikace je ICQ. Jenže, který klient si pro něj vybrat, aby vyhovoval našim nárokům?

1

ICQ je nejznámějším protokolem pro internetovou komunikaci. Bohužel jedná se pouze o protokol a proto je zapotřebí i nějaký klient, který jej dokáže přečíst a používat. Nelze přesně určit, který z mnoha klientů je nejlepší, protože každý z nich má své výhody i nevýhody. Ukážeme si trojici těch nejznámějších na našem trhu.

2

ICQ

ICQ je prvním klientem, který byl veřejně používán a to proto, že byl vytvořen přímo lidmi, kteří vytvořili ICQ protokol. Slouží jak pro posílání zpráv v reálném čase, tak může sloužit i pro posílání SMS do všech českých mobilních sítí a to vše zdarma. Komunikace skrze ICQ může být prováděna klasicky textově, hlasem nebo také videem. Kromě těchto funkcí obsahuje ICQ i možnost posílání souborů a používání aplikací na tzv. Xtraz. Xtraz se používá především pro hraní her.

3

QIP

Ruský klient QIP je největším konkurentem ICQ. Mezi jeho největší přednosti patří hlavně rychlost, velký počet smajlíků a možnost používání bez nutnosti zobrazování reklam. Nevýhodami jsou možnosti komunikace. Oproti ICQ má QIP možnost komunikovat pouze pomocí textu či posíláním souborů.

4

Miranda

Miranda je klient vytvořený jako zjednodušená alternativa ICQ. Nabízí základní funkce, jež jsou společné pro všechny ICQ klienty. Velkou výhodou tohoto klienta je množství podporovaných protokolů. Kromě ICQ podporuje i jiné známé protokoly jako například Jabber, Aim, Msn a jiné. Velkou nevýhodou je skutečnost, že pro používání je nutné mít již existující účet na ICQ. Miranda nepodporuje vytváření nových účtů.

5

Klientů je i mnohem více a funkce obsahuje každý různé. Důležité pro uživatele jsou jejich předpoklady a vhodnost pro uživatelovy potřeby.

Vyzkoušejte pokud možno co nejvíce klientů a poté se teprve rozhodněte, který z nich si vyberete.

Používání ICQ klientů má i své stinné stránky. V posledních pár letech se skrze klienty šíří stále více virů, které mohou poškodit počítač. Je nutné dávat si pozor na přijaté soubory, odkazy a také na samotné jiné uživatele a především ty, jejichž přezdívky jsou v ruštině.

Autor: Djemba
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít netřesk pro zdraví | rady
Jak využít netřesk pro zdraví | rady. Netřesky bývají pro svou nenáročnost často součástí skalek. Jen málokdo však ví, že se dá netřesk používat také…