Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně používat jídelní hůlky

30. Červenec 2012

Kde jídelní hůlky (japonsky hashi) koupit? Lze je zakoupit ve specializovaných internetových obchodech, díky rozšíření japonské a čínské kuchyně dnes také v hypermarketech v regálech s příbory. Cena se pohybuje od 5 Kč u nejlevnějších jednorázových modelů až po 100 Kč u lakované varianty. Konec hůlek je zásadně silnější, hranatý (čtverhranný), spodní konec tenčí a buď kulatý (čínské hůlky), nebo špičatý (japonské hůlky). Čínské hůlky jsou zpravidla delší než japonské. Nejčastěji narazíte na hůlky z bambusu. A jak je správně držet?

1
Ke konzumaci jídla hůlkami potřebujete pouze jednu ruku. Hůlky držíme v pravé ruce. Hůlky držíme spíše na konci než uprostřed. Silnější konce hůlek jsou u sebe.
2
Hůlky tvoří dvě části - pevnou a pohyblivou. S jednou nepohybujeme (spodní hůlka), s druhou hůlkou ano (vrchní hůlka), pomocí ní kousky jídla přichytáváme.
3
První hůlka by měla být mezi palcem a spodní část se opírá o špičku prsteníku.
4
Položení druhé hůlky je mezi palcem a špičkou druhého a třetího prstu. Hůlku držíme stejně jako bychom drželi tužku.
5
Použité hůlky nepokládáme na stůl. Položíme je buď na chopsticks rest, kobylky, nebo do misky.
6
Hůlky do misky s jídlem nezapichujeme. Je to hrubě nezdvořilé.
7
Hůlkami neťukáme o stůl, nádobí ani jednou hůlku o druhou.
8
Jídlo hůlkami uchycujeme, ale nepřehrabujeme.
9
Jídelní hůlky neolizujeme.
10
Podle čínské etikety nechat jídelní hůlky v misce rozevřené do tvaru písmene "V" je nezdvořilé, neboť tento tvar je považován za symbol smrti.
Ochutnejte pravé sushi a dopřejte si úžasný kulinářský zážitek. Vyberte si například sushi set či jídla z woku a nechte si jídlo přivézt až k vám domů nebo do práce. Rozvoz sushi a jídel v Praze – to je Sushi Time Praha. Více na webu www.sushitime.cz.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: Penny Mathews, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Tempura je těstíčko užívané v japonské národní kuchyni, například při přípravě sushi, které je vyrobené ze studené vody a pšeničné mouky tempurako. Pš…
Obrázek není k dispozici
Ramen recept. Ramen je skvělá japonská polévka s nudlemi a kuřecím nebo vepřovým masem zalitá vývarem. I když původem pochází z Číny, v japonské kuchy…
Jak se vyznat v druzích rýže | rady a tipy. Zatímco v obchodních řetězcích narazíte především na bílou a parboiled rýži, druhů existuje mnohem více. K…