Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat boršč

07. Prosinec 2011

Ochutnejte něco netradičního, zabrousíme trochu do ruské kuchyně. Uděláme si podle receptu boršč - výtečnou polévku z červené řepy. Jak boršč uvařit? Krok za krokem vás přípravou boršče provedu.

Co je potřeba

pro 12-16 osob
2 kg červené řepy
1 kg pórku
2 celery
4 petržele
4 cibule
hlávka zelí
120 g másla
4 l telecího vývaru (zeleninový)
300 ml octa nebo citronové šťávy
bobkový listk
1 kg hrudí hovězího
4 hřebíčky
majoránka
1 kachna
sůl
pepř
250 g zakysané smetany
4 lžíce posekané petrželky
kopr

1
6 celých červených řep odložíme stranou. Ostatní stejně jako pórek, celer, petržel, cibuli a zelí očistíme a nakrájíme na tenké nudličky. Ve velkém hrnci rozpustíme máslo s připravenou zeleninou a osmažíme.
2
Přilijeme vývar a ocet. Přidáme hovězí hrudí,bobkový list, majoránku, 4 hřebíčky a pod poklidí na malém ohni vaříme jeden a půl hodiny. Mezitím pečeme kachnu v troubě při 200°C jednu hodinu.
3
Po hodině a půl varu přidáme k hovězímu do hrnce kachnu a vše dál vaříme asi hodinu, dokud nejsou obě masa měkká. MAso vyjmeme, z polévky sebereme tuk, osolíme, opepříme.
4
Zbyloučervenou řepu nastrouháme najemno, a šťávu zachycujeme do nádoby. Tu pak smícháme se zakysanou smetanou a 4 lžičkami petrželky a vmícháme do polévky.
5
Kachnu a hovězí rozporcujeme, uložíme na předehřátou plochou mísu a zalijeme trochou polévky.
6
Zbylou polévku nalijeme do polévkové mísy, posypeme koprem a podáváme s masem.
Autor: KJersey
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Běloruský boršč | recept. Boršč je původem východoevropská hustá polévka. Vaří se v Rusku, na Ukrajině, v Bělorusku, ale také třeba v Polsku a Bulhars…
Obrázek není k dispozici
Udělejte si zdravou polévku plnou vitamínů a jara z čerstvých bylinek. Postupujte podle mého receptu na bylinkovou polévku, se kterým nemůžete nic zka…