Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat cuketové placičky | recept

Cuketové placičky recept. Cuketové placičky jsou výborným tipem na neformální, originální pohoštění kamarádů a přátel. Přípravu cuketových placiček zvládnou i odrostlejší děti či mládež. Pokrm lze připravit třeba i na grilu, když je do studenské kapsy hlouběji. Cuketové placičky s bramborovou kaší a zeleninovým salátem jsou rychlým a levným obědem, přesvědčte se v kuchyni sami.

Co je potřeba

cuketa a další přísady podle návodu nebo fantazie
kuchyňské zařízení a vybavení
případně gril

1
Neexistuje jeden jediný správný kuchařský předpis, jak udělat cuketové placičky. Cuketové placičky můžeme označit jako něco mezi cuketovým karbanátkem a cuketovým „bramborákem“. Vyrábíme je z těsta, jehož základem je strouhaná syrová cuketa, vejce, nějaké plnidlo a koření. Do cuketových placiček můžeme přidat jakékoliv další ingredience – nastrouhaný sýr, namleté uvařené nebo uzené maso, drobně krájenou nebo mletou uzeninu.
2
Cuketové placičky kořeníme podle chuti, ale pokud možno se vyhýbáme průmyslově připravovaným směsím, v nichž jsou kromě bylin i glutamáty a jiné chemikálie (včetně soli). Jako koření na cuketové placičky se osvědčily kombinace cibule-česnek-majoránka-pepř, cibule-česnek-paprika-kmín, zelená petržel-libeček, tymián-pepř. Na cuketové placičky se příliš nehodí divoké koření (bobkový list, nové koření, jalovec). Ale třeba by to někomu chutnalo?
3
Základ pro cuketové placičky tvoří na hrubém struhadle nastrouhaná oloupaná a jader zbavená zralá cuketa. Vyrábět cuketové placičky z mladých cuket není moc vhodné – jsou dost vodnaté. Nastrouhanou cuketu řádně vymačkáme a slijeme tekutinu nebo necháme strouhanou cuketu vykapat na hustém sítě (cedníku). Kdybychom nechali v cuketě puštěnou vodu, museli bychom přidávat velké množství strouhánky, vloček nebo mouky, aby těsto drželo pohromadě.
4
Do nastrouhaných přidáme dvě až tři vejce a strouhánku nebo mouku (jakoukoliv – hladkou počínaje, dětskou krupičkou konče). V „nouzi nejvyšší“ nemusí vejce v těstíčku být. V tom případě ale raději použijeme na zahuštění hladkou mouku a těsto necháme alespoň dvacet minut odležet, aby lepek v mouce těsto dobře provázal. Do těsta můžeme přidat mleté maso, strouhaný sýr, strouhanou zbylou vařenou bramboru, zbylé uvařené drobně sekané těstoviny a podobně. Těsto ale musí být stále vazké.
5
Cuketové placičky vytváříme buď dlaní a obalíme ve strouhánce, a nebo řidší těsto nanášíme lžicí na rozehřátou pánev s tukem (naběračkou rozetřeme do stejnoměrné vrstvy). Placičky opékáme zvolna z obou stran. Hotové placičky vybíráme z pánve plochou podběračkou a vrstvíme je jako lívance. Dáváme pozor, abychom je zbytečně nepolámali.
6
Cuketové placičky pojídáme obvykle bez ničeho, jen jako smaženou pochoutku. Nebo nám cuketové placičky poslouží jako „regulérní“ jídlo: podáváme je bramborovou kaší, či se špenátem nebo s vařenými bramborami. Přípravu cuketových placiček můžeme svěřit i odrostlejším dětem, na jídle v podstatě není co zkazit. A když – ztráta je zanedbatelná.
Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Foto: autorka

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Recept na cuketové karbanátky. Cuketové karbanátky patří mezi jídla, kterými se zavděčíme všem strávníkům. V oblibě je mají vegetariáni, ale s chutí s…
Cuketová polévka | recept. Cuketová polévka je velmi jemná a delikátní, což do jisté míry způsobuje i poněkud neutrální a fádní chuť samotné cukety. C…
Zapečená cuketa je jídlo připravené doslova raz dva. Minimum práce, minimum ušpiněného nádobí, krátký čas – a přitom efekt náramný. Jak udělat zapečen…