Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat dobrou omáčku na těstoviny z nivy | recept

Nivová omáčka na těstoviny – smetanová omáčka z nivy. Připravme si dnes společně vynikající omáčku z nivy, která povýší těstovinový oběd nebo večeři na kvalitativně vyšší úroveň. Pro svou výraznou a nezaměnitelnou chuť nivy. Základem této nivové omáčky, respektive omáčky sýrové, je smetana. Čerstvá bazalka nebo tymián dodají omáčce k těstovinám šmrnc.

Co je potřeba

1 cibule
olivový olej
150 gr nivy
150 gr Eidamu
čerstvou bazalku (tymián)
mletý pepř
250 ml smetany
1 balení těstovin

1
Připravíme si těstoviny, které se nám osvědčily a máe jistotu, že se snadno nerozvaří. Vodu zakápneme olejem, aby se nám při vaření těstoviny neslepily, a osolíme. Po uvaření těstoviny scedíme.
2
Mezitím, než se těstoviny uvaří, si připravíme omáčku z nivy. Nastrouháme na jemném struhadle sýr Eidam, nivu a pokud chceme mít omáčky víc, přidáme ještě sýr podle své chuti (buďto měkký – rozpustný nebo tvrdý sýr, který nastrouháme).
3
Cibulku osmahneme na olivovém oleji dozlatova, zalijeme smetanou, kterou hřejeme k bodu varu. Přidáme nastrouhané sýry, ještě krátce povaříme a odstavíme. Ochutíme čerstvou bazalkou, případně tymiánem. Dosolení není nutné, neboť sýr niva je slaný dost, ale je to individuální záležitost.
4
Uvařené těstoviny polijeme hotovou nivovou omáčkou a podáváme teplé. Dobré chutnání.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na omáčku z nivy: autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články