Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat domácí buchty

07. Březen 2020

Domácím buchtám nikdo neodolá. Jak takové domácí buchty upéct, jaké domácí buchty jsou ty nejlepší? Já mám nejraději tento recept, který jsem se rozhodla s ostatními čtenářkami sdílet. Doufám, že se vám recept na domácí buchty bude líbit.

Co je potřeba

250 ml mléka
30 g droždí
2 lžíce pískového cukru
500 g polohrubé mouky
1/4 lžičky soli
1 vejce nebo 2 žloutky
50 g másla
80 g másla na vymazání pekáče a potírání buchet
moučkový cukr na posypání
náplň:
tvarohová, maková, ořechová, povidlová

1

Ve 100 ml vlažného mléka rozmícháme droždí se lžící cukru, lžící mouky a necháme vykynout. Do mísy prosejeme mouku, přidáme vykynutý kvásek, vejde nebo žloutky rozšleháme se zbylým mlékem, cukrem a máslem.

2

Vypracujeme vláčné, né příliš tuhé těsto, které necháme hodinu vykynout. Z vykynutého těsta nožem odkrajujeme stejně velké kousky, které vytvarujeme na placičky, naplníme je, okraje těsta spojíme a zformujeme do tvaru buchty.

3

Klademe je do tukem vymazaného pekáče spojem dolů a potíráme máslem. Buchty vkládáme do pekáče. Po zaplnění pekáče je necháme 20 minut ještě kynout.

4

Buchty vložíme do trouby vyhřáté na 200°C, po zapečení snížíme teplotu a dopékáme je asi 40 minut dozlatova.

5

Upečené buchty vyklopíme, oddělíme a necháme vychladnout, poté pocukrujeme.

Autor: KJersey
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct ořechový chléb | recept
Ořechový chléb | recept. Pečení domácího chleba je zábava a peče ho spousta lidí, stačí zabrousit do některých internetových diskusí. Také jste této „…
Jak udělat rybízovou buchtu | recept
Jak udělat rybízovou buchtu | recept. Rybíz sice nepatří mezi tradiční buchtové náplně, ale přesto může rybízová buchta přijít k chuti. Rybízová bucht…