Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat domácí tiramisu z mascarpone | recept

Domácí tiramisu z mascarpone – recept. Tiramisu jako výborný italský dezert by snad nikdy neměl chybět v nabídce dobré italské kavárny. Výborné tiramisu si lze jednoduše a rychle udělat i v pohodlí domova. České i slovenské domácnosti si ale už zvykly připravovat tiramisu z obdobných, ryze tuzemských náhrad, jako je pomazánkové máslo, zakysaná smetana nebo tvaroh. Tento recept na tiramisu se tomu italskému přibližuje. Lahodný dezert ale vyrábím z dostupných a hlavně kvalitních surovin. Protože na pravém tiramisu z mascarpone se poctivými surovinami šetřit nemá.

Co je potřeba

  • 1 balík cukrářských piškotů
  • 500 g mascarpone
  • 4 vejce
  • 1 espresso lungo (velké) – pokud nemáte pressovač tak 1 hrnek instantní kávy
  • 2 panáky Amaretta
  • 5 malých lžic krupicového cukru
  • pravé holandské kakao
1

Vezmeme mísu a do ní dáme pravé mascarpone, tedy krémový čerstvý sýr ze smetany (dostupné v každých potravinách). Oddělíme vaječné žloutky od bílků. Žloutky přidáme k mascarpone a z bílků vyšleháme tuhý sníh.

2

K mascarpone a žloutkům přidáme cukr. Dle chuti můžete přidat 5 velkých nebo malých lžic krupicového cukru. Jelikož nejsem na sladké, cukr nepřidávám vůbec. Přidávám jen pro pocit ½ sáčku vanilkového cukru. Sníh, který jsme našlehali z bílků, přidáme ke směsi, důkladně promícháme a získáme tak nadýchaný krém.

3

Připravíme si formu, ve které budeme dezert připravovat. Cukrářské piškoty vyskládáme a poléváme kávou a Amarettem. Nedoporučuji cukrářské piškoty v kávě namáčet, protože jsou potom moc rozmočené. Na piškoty rozetřeme nadýchaný krém. Takto uděláme dvě vrstvy.

4

Poslední vrstvu posypeme pravým holandským kakaem plechová dóza 250 g vyjde na 200 korun, ale oužít lze jakékoli valitnější, které bude v obchodě po ruce). Tiramisu je hotové. Přeji vám dobrou chuť!

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct Šalamounův koláč | recept
Jak udělat churros | recept
Jak na domácí Ferrero Rocher