Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat dušenou mrkev s hráškem | recept

Recept na dušenou mrkev s hráškem. Dušenou mrkev s hráškem mají rády hlavně děti. Jemná sladkokyselá chuť jim vyhovuje, kulaté hrášky v oranžové mrkvi se jim líbí. Dušenou mrkev s hráškem si s chutí dáme jako hlavní chod i jako přílohu k masu. Jak udělat dušenou mrkev s hráškem? Recept čtěte pečlivě.

Co je potřeba

mrkev (alespoň dvě na osobu)
hrášek
máslo, smetana, hladká mouka
koření
kuchyňské vybavení a zařízení

1
Dušená mrkev s hráškem se připravuje z čerstvé mrkve (může to být karotka i pozdní mrkev), cibule a mladého hrášku. Protože je čerstvý hrášek málokde ke koupi, a když, tak je jeho sezona velice krátká, obvykle se k mrkvi přidává hrášek sterilizovaný. Hrášek dušenou mrkev jednak chuťově ozvláštní, ale také pokrmu dodá rostlinné bílkoviny. Množství hrášku přidáváme podle vlastní obliby, obvykle stačí jedna střední plechovka na kilogram mrkve.
2
Mrkev oškrábeme, abychom ji zbavili povrchové vrstvy. Na jednu porci pro dospělého počítáme alespoň dvě větší mrkve, ale většinou dušené rkve s hráškem připravíme trochu, aby bylo „na přidání“ nebo na ještě jedno menší jídlo. Výživově tím mrkev určitě nezíská, ale na chuti ji ohřívání přidá.
3
Oloupeme, omyjeme a nakrájíme dvě cibule. Dáme je zpěnit na dvě lžíce másla nebo rostlinného másla, případně můžeme použít i olej. Máslo je ale nejchutnější. Na zpěněnou cibuli nasypeme mrkev nakrájenou na kolečka. Chvíli zeleninu opékáme, pak mrkev lehce osolíme a zalijeme vodou, aby byla tak akorát potopená. Přikryjeme poklicí a necháme dusit do poloměkka.
4
K napolo podušené mrkvi nasypeme hrášek i s nálevem, který mrkev ochutí. Promícháme, provaříme a zahustíme zátřepkou z půl hrníčku vody a jednou dvou (podle množství) lžic hladké mouky. Jinou variantou zahuštění může být zátřepka ze zakysané smetany.
5
Mrkev ochutnáme a podle vlastních zvyklostí „doladíme“ mletým pepřem, lžicí octa nebo citronové šťávy, cukrem a solí. Variantu se smetanou můžeme někdy pro změnu ochutit trochou karí koření. Po dochucení provaříme, ale už za stálého míchání – přidaný cukr a mouka by se mohly připálit.
6
Dušenou mrkev s hráškem podáváme jen s vařenými bramborami. Nebo lze pokrm doplnit volským okem nebo kouskem pečeného masa. Dospělým můžeme k dušené mrkvi s hráškem přidat kousek opečené kvalitní uzeniny, ale dětem pokud možno uzeniny nedáváme (a stolujeme-li s nimi, raději se jich z výchovných důvodů“ také vzdáme).
Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Foto receptu na dušenou mrkev s hráškem: autorka

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Dušená mrkev - recept. Dušená mrkev je výtečná příloha, která potěší jazyk, oko, ale i nutriční specialisty. Dušenou mrkev můžeme podávat s pečeným ne…
Náš recept: Mrkvová pomazánka dobře chutná na plátcích veky nebo s bílým či celozrnným pečivem. Připravujeme ji pro děti i dospělé. Chlebíčky s mrkvov…
Mrkvová omáčka | recept. Mrkvová omáčka sice nepatří k nejfrekventovanějším českým jídlům, ale někdy může být příjemným zpestřením jídelníčku. Mrkvovo…