Co je potřeba

  • 500 g hladké mouky
  • 1 vejce
  • 2 polévkové lžíce rozpuštěného másla (hery)
  • 2 lžíce cukru
  • 20 g droždí
  • 250 ml mléka
  • 1/2 malé lžičky soli

Na zdobení:

1

Do hnětací mísy nasypeme hladkou mouku a přidáme další ingredience – vejce, rozpuštěné máslo, cukr, sůl, mléko a připravený kvásek (do vlažného mléka nadrobíme kvasnice, zasypeme trochou cukru a počkáme, až kvasnice vzejdou). Pokud hněteme těsto na bavorské vdolečky ručně, musíme dbát na správnou techniku hnětení, aby těsto bylo provzdušněné. Tedy táhlými pohyby vařečkou směrem nahoru těsto hněteme a nadzvedáváme tak, abychom do těsta vháněli vzduch. Pak je těsto lehčí a nadýchané. Přikryjeme plátěnou pokrývkou nebo utěrkou a necháme těsto na vdolečky 1 hodinu i více kynout. Doba kynutí je závislá na zpracování těsta a zejména na teplotě v místnosti. Když je chladněji, kynutí trvá déle.

2

Vykynuté těsto na bavorské vdolečky vyklopíme na pomoučněný vál nebo na pracovní stůl, rozválíme placku asi 1 cm až 1 a1/2 cm silnou a vykrajujeme skleničkou nebo vykrajovátkem kolečka. Jak je chceme mít veliké, takový zvolíme průměr koleček. Optimální je tak 5 až 6 cm. Vykrajujeme krouživým pohybem, jde to lépe a kraje se tak nelepí. Vykrojená kolečka necháme ještě chvíli nakynout.

3

Rozpálíme si v hrnci nebo hluboké pánvi dostatečné množství oleje – vdolečky musí plavat. Do každého již vykrojeného kolečka uděláme prstem uprostřed důlek a klademe do rozpáleného oleje vykrojené vdolečky (důlkem dolů). Vdolky by neměly být těsně u sebe, protože smažením ještě nabudou. Za chvíli začnou kraje vdolečků zlátnout. Obrátíme je na druhou stranu a po usmažení vdolečky klademe buď na ubrousek, aby odsály přebytečný omastek, anebo rovnou na talíř nebo tác.

4

V poslední fázi bavorské vdolečky ozdobíme. Do důlku dáme lžičku povidel nebo džemu, můžeme povrch pomazat až ke krajům, aby na nich držel nastrouhaný tvaroh. Doprostřed dáme lžičku zakysané smetany.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.714285
Average: 4.7 (21 vote)