Co je potřeba

a) směs korálků
b) korálkovací jehlu (koupíme v obchodě s korálky)
c) vhodnou nit na navlékání
d) nůžky
e) háček odpovídající tloušťce niti

1

Na výrobu korálkového náhrdelníků jsem si vybrala směs růžových a fialových korálků a k nim barevně sladěnou nit – fialové šicí hedvábí. Nit navlékneme do jehly, ale konec neodstřihneme. Začneme navlékat korálky. Musíme počítat s tím, že se šňůra korálků háčkováním 4–5x prodlouží, takže pokud chceme např. osmiřadý náhrdelník délky 45 cm jako na obrázku, potřebujeme navléci asi 70 cm dlouhou šňůrku korálků.

2

Korálky máme navlečené a začneme háčkovat. Budeme potřebovat pouze řetízkové oko. Mezi jednotlivými korálky uháčkujeme vždy 2–3 řetízková oka.

3

Když jsme použili všechny korálky, máme dvě možnosti, jak práci ukončit. Můžeme odstřihnout nit, svázat oba konce uháčkovaného řetízku a náhrdelník několikrát omotat kolem krku. Ale lepší bude použít zapínání, jak je vidět na fotografii. Pokud máme hotovo, můžeme na něj zavěsit přívěšek, ale náhrdelník bude vypadat hezky i bez něj.

Tipy

Tento jednoduchý náhrdelník má mnoho variant. Úplně jinak vypadá, když použijeme např. dřevěné korálky a tenký provázek, háčkovat můžeme i z lanka, bavlnek nebo třeba z drátku. Hodně zdaru při práci!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.153845
Average: 4.2 (13 votes)