Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uháčkovat korálkový náhrdelník

Několikařadý náhrdelník, který působí nadýchaným dojmem, si snadno uháčkujeme. Práce poměrně snadno přibývá a náklady jsou minimální.

Co je potřeba

a) směs korálků
b) korálkovací jehlu (koupíme v obchodě s korálky)
c) vhodnou nit na navlékání
d) nůžky
e) háček odpovídající tloušťce niti

1
Na výrobu korálkového náhrdelníků jsem si vybrala směs růžových a fialových korálků a k nim barevně sladěnou nit – fialové šicí hedvábí. Nit navlékneme do jehly, ale konec neodstřihneme. Začneme navlékat korálky. Musíme počítat s tím, že se šňůra korálků háčkováním 4–5x prodlouží, takže pokud chceme např. osmiřadý náhrdelník délky 45 cm jako na obrázku, potřebujeme navléci asi 70 cm dlouhou šňůrku korálků.
2
Korálky máme navlečené a začneme háčkovat. Budeme potřebovat pouze řetízkové oko. Mezi jednotlivými korálky uháčkujeme vždy 2–3 řetízková oka.
3
Když jsme použili všechny korálky, máme dvě možnosti, jak práci ukončit. Můžeme odstřihnout nit, svázat oba konce uháčkovaného řetízku a náhrdelník několikrát omotat kolem krku. Ale lepší bude použít zapínání, jak je vidět na fotografii. Pokud máme hotovo, můžeme na něj zavěsit přívěšek, ale náhrdelník bude vypadat hezky i bez něj.

Tento jednoduchý náhrdelník má mnoho variant. Úplně jinak vypadá, když použijeme např. dřevěné korálky a tenký provázek, háčkovat můžeme i z lanka, bavlnek nebo třeba z drátku. Hodně zdaru při práci!

Autor: HProvaz | Zobrazit autorská práva

Fotografie k návodu na korálkový náhrdelník: autorka

Hodnocení
Karolína (neověřeno) | St, 08/14/2019 - 06:36

Moc pěkný náhrdelník. Taky bych si takový ráda udělala, ale mně ruční práce nikdy nešly a nemám na to ani trpělivost. Daleko radši si koupím už hotové korálkové náramky z https://www.midorini.cz/koralkove-naramky/ , abych to měla bez práce a hlavně bez nervů.

Další zajímavé články