Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct jahodový koláč s tvarohem | recept

Recept. Jahodový koláč s tvarohem není tak sytý, jako jahodové zákusky připravované s máslovým krémem. Přesto se ale jahodový koláč s tvarohem řadí spíše mezi mlsy, než mezi potraviny zahánějící hlad. Příprava jahodového koláče s tvarohem je trochu náročnější. Jak jej upéct? Nabízíme recept a návod.

Co je potřeba

Suroviny na těsto a náplň uvedené v návodu
Jahody čerstvé nebo mražené
Pečící trouba

1
Jahodový koláč s tvarohem je sváteční moučník podávaný jako dezert či jako zákusek k čaji, kávě nebo k číši vína. Jahodový koláč s tvarohem můžeme také nabízet na dětských oslavách – křtiny, narozeniny dětí a podobně.
2
Pro alespoň částečné ulehčení práce budeme suroviny na jahodový koláč s tvarohem odměřovat šálkem o objemu 250 mililitrů. Do mísy odměříme dva a půl hrnku polohrubé mouky, půl kostky rostlinného tuku na pečení (typu Héra), půl šálku moučkového cukru, půl prášku do pečiva, dva žloutky a šest lžic mléka. Vypracujeme hladké těsto a přikryté mikroténem necháme v lednici asi hodinu odpočinout.
3
Dva balíčky tvarohu (měkký, nemusí být tučný) rozmícháme se třemi žloutky, půlkou šálku moučkového cukru, jedním vanilkovým pudinkovým práškem a dvěma lžícemi rozpuštěného pravého másla a čtyřmi lžícemi mléka.
4
Ztuhlým těstem vyložíme koláčovou formu. Není třeba ji předem mastit. Těsto hustě poklademe čerstvými nebo zmraženými jahodami. Zalijeme tvarohovou hmotou, kterou dobře uhladíme, aby zatekla i mezi jahody. Vložíme do středně vyhřáté trouby a při 180 stupních pomalu pečeme, až je povrch tvarohové vrstvy zatuhlý, ale ne hnědý.
5
Z pěti zbylých bílků vyšleháme tuhý sníh a zašleháme do něj půl šálku moučkového cukru a jeden celý šálek strouhaného kokosu.
6
Částečně upečený koláč vyndáme z trouby, naneseme na něj bílkový kokosový sníh a vrátíme do trouby. Teplotu snížíme na 150 stupňů a asi 20 minut koláč při mírně pootevřených dvířkách trouby pečeme – spíše jen sušíme. Povrch zapečeného sněhu musí mít jen lehce béžové zabarvení, ale musí být tuhý.
Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na jahodový koláč s tvarohem: ilustrační, ID: 1432432, cozgrl05, sxc.hu

Hodnocení
Antonio (neověřeno) | Ne, 01/26/2014 - 16:13

Jsem kuchař, ale horší postup tohoto receptu jsem neviděl...Strašný, nedoporučuji

Další zajímavé články

Drážďanský koláč | recept. Recept na následující koláč sice nepatří k těm nejrychlejším, ale rozhodně není náročný na suroviny. Obsahuje pouze vejce,…