Co je potřeba

Těsto:

  • 60 g moučkového cukru
  • 1 vejce
  • 150 g hladké mouky
  • 90 g másla
  • 1 vanilkový cukr

Náplň:

  • 100 g másla
  • 4 vejce
  • 750 g tvarohu v kostce
  • 150 g moučkového cukru
  • citronová kůra
  • jahody
1

Nejprve si připravíme těsto na korpus. Mouku promícháme s moučkovým cukrem, vanilkovým cukrem, přidáme změklé máslo nebo jiný tuk na pečení a celé vejce. Zpracujeme v tužší těsto a dáme na 30 minut odpočinout do chladu.

2

Mezitím, co těsto odpočívá, utřeme žloutky ze 4 vajec s cukrem do pěny. Přidáme měkké máslo, tvaroh a nakonec vmícháme ušlehaný sníh ze 4 bílků. Ochutíme strouhanou citronovou kůrou. Jahody omyjeme a odstraníme kališní lístky. Na koláč vybereme menší jahody, abychom je nemuseli krájet. Při pečení pokrájených jahod by zbytečně unikala šťáva a rozmáčela by podkladové těsto.

3

Koláčovou formu vymažeme tukem a vysypeme strouhankou, ořechy, kokosem nebo moukou. Těsto do ní rukou nebo malým válečkem namačkáme. Okraj se snadno udělá, jestliže 2/3 těsta rozválíme na dno a z 1/3 vytvarujeme váleček, který namačkáme po obvodu formy.

Těsto na několika místech propícháme vidličkou a při teplotě 200 °C zapékáme 10 minut.

4

Zapečený korpus poklademe jahodami a na ně navrstvíme připravenou tvarohovou nádivku. Uhladíme a dopečeme při teplotě 175 °C. Hotový koláč necháme vychladnout a teprve pak krájíme.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)