Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct meruňkový koláč s drobenkou | recept

Meruňkový koláč | recept. Meruňkový koláč s drobenkou, na který nabízíme recept, patří k oněm druhům pečiva, které připravíme jen tak – jakoby mimochodem. Meruňkový koláč s drobenkou je důkazem, že lze upéct rychle, bez hory špinavého nádobí – a přitom výsledek bude potěšující i pro náročné mlsouny. Jak upéct meruňkový koláč s drobenkou, aby byl hned. Nabízíme recept a pracovní postup.

Co je potřeba

  • Polohrubá mouka, prášek do pečiva
  • Celá Hera, čtvrtka másla na drobenku
  • Jedno vejce
  • Cukr krystal, moučka a vanilka
  • Meruňky
  • Pečicí trouba
1

Do zadělávací mísy nasypeme půl kilogramu polohrubé mouky, to jsou tři plné hrnky. V těstě rozptýlíme jeden prášek do pečiva, jeden vanilinový cukr a 120 gramů (šest polévkových lžic) cukru krupice.

2

Do mísy s moukou rozklepneme jedno celé vajíčko a rozkrájíme celou Heru (nebo podobný tuk). Zprvu obtížně, pak snadněji vypracujeme měkké těsto.

3

Přebereme opláchneme a vypeckujeme meruňky. Budeme jich potřebovat asi půl kilogramu, možná víc, množství uvádíme pro orientaci.

4

Ručním válečkem nebo prsty natlačíme těsto na suchý plech. Když se bude trhat, nevadí, slepíme ho jako plastelínu, jen aby byl povrch celistvý. Pak ručním válečkem nebo krátkou hladkou sklínkou vyválíme.

5

Z půl hrnku hrubé mouky, čtvrt hrnku moučkového cukru, jednoho vanilinového cukru a čtvrtiny kostky másla vypracujeme drobenku. Jako pracovní mísu použijeme tu, v které bylo křehké těsto (vždyť je složení skoro stejné, nějaký ten přimíchaný drobek vůbec nevadí).

6

Na těsto střechovitě poklademe meruňky. Posypeme je drobenkou. Dáme péct. Pečeme zvolna při teplotě 180 °C po dobu 30 minut.

7

Meruňkový koláč s drobenkou krájíme, až když trochu vychladne. Chutná k čaji nebo s čerstvým mlékem.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct meruňkový koláč | recept
Jak upéct meruňkový koláč | recept. Meruňkový koláč může mít nespočet podob. Nabízíme jednu, která si dělá ambice na zařazení mezi oblíbené. Meruňkový…
Jak upéct kakaovou bublaninu s ovocem
Jak upéct kakaovou bublaninu s ovocem | recept. Recept na bublaninu se hodí vždy, nejen v sezoně čerstvého ovoce. Můžete ji totiž snadno připravit i z…
Jak upéct lžícový koláč | recept
Ovocný koláč | rychlý recept. Nabízím recept na rychlý ovocný koláč na plech. Potřebné suroviny odměřujeme polévkovou lžící. Je jedno, jestli lžíce bu…