Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat krb do rodinného domu

30. Listopad 2015

Ke klasické rodinné pohodě patří do rodinných domů neodmyslitelně krb. Krbová kamna jsou dokonalým těžištěm interiéru, kam všichni rádi směřují, aby se ohřáli a aby sledovali příjemnou podívanou ve formě zapáleného ohně. Do domu ovšem nelze vybrat jakýkoliv krb. Nejdříve je nutné zvolit kritéria, podle kterých se bude teprve vybírat. Jak tedy krb vybrat?

1
1. Podle účelu Nejprve si ujasněte, za jakým účelem krb kupujete. Může to být jako hlavní zdroj vytápění, dále ho můžete použít pouze k přitápění nebo jako dekoraci. Podle tohoto kroku se bude vybírat krb podle výkonu. 2. Výkon Jestliže potřebujete krb na vytápění, tak je potřeba vybírat krbová kamna podle výkonu. Výkon krbu vždy výrobci uvádí u každého svého modelu. Vybírejte vždy podle plochy a to tak, že na 20 metrů čtverečních je potřeba 1KW. Jestliže kupujete kamna pouze k přitápění, tak počítejte s polovičním výkonem. 3. Vzhled Jelikož je krb poměrně silným prvkem interiéru, tak je třeba vybrat i ideální vzhled. Vzhled ovšem vybírejte i podle praktičnosti. Vhodná je vždy spodní přihrádka krbu a horní prostor nad krbem, kde si můžete například ohřívat pokrm. 4. Čím topit Rovněž důležité kritérium je způsob topení. Nejideálnějším topením je prostřednictvím dřeva nebo briket, k tomu je stavěná většina krbů. Pokud byste chtěli topit uhlím, tak je důležité si vybrat kamna, která to umožňují. Jestliže ještě nemáte s krby i topením zkušenosti, vybírejte si za palivo vždy dřevo. 5. Teplovodní vytápění Jestliže budete chtít s krbem efektivně vytápět celý dům, tak si můžete zvolit i teplovodní vytápění, u kterého je podmínkou, aby krb obsahoval nádrž s vodou, která bude ohřívána a rozváděna po domě. Může být i externí. 6. Výrobce Na českém trhu působí několik hlavních výrobců. Kamna lze zakoupit v dnešní době již velmi levně, tak se raději řiďte kvalitní značkou, než abyste kupovali neosvědčené a neznámé modely z od nekvalitních výrobců.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?
Jak ukončit své povinné ručení?