1

Lyže vybírejte podle toho, jaké zkušenosti máte, jakou rychlost máte rádi, zda jezdíte pouze po českých kopcích anebo jezdíte i po svazích v zahraničí. Jistý vliv má také i to, zda máte rádi velký anebo malý oblouk. Sjíždíte české stráně a do zahraničí moc nejezdíte? Oceníte tedy lyže s kratším obloukem, které vám umožní více si užít kratší tratě. Pokud jezdíte všude možně anebo ještě nemáte takové schopnosti, vyberte si univerzální lyže s označením ALLMOUNTAIN. Tento typ lyží jsou vhodnými lyžemi do různého terénu a umožňuje lidem s různými dovednostmi, aby se ještě něco nového naučili. Jak to? Nejsou totiž tak rychlé jako jiné typy lyží (a nemají tak rychle přehranění). V případě, že jste ale lyžařští profíci a rádi jezdíte mimo vyznačenou trať, určitě sáhněte po lyžích s označením OFFROAD. Tyto lyže jsou široké (obvykle až okolo 85 mm) a dokáží jet relativně pohodlně i na celkem mírných tratích. Dalším modelem pro rekreační lyžování jsou lyže typu ALLROUND. Po těchto lyžích sáhněte v případě, jestliže jste začátečníky. Jejich šíře se pohybuje v rozpětí 61 až 72 mm a jsou určeny pro jízdu po ošetřovaných tratích.

2

Lyže také vybírejte podle délky a tvrdosti. Tvrdší a delší jsou velmi rychlé a náleží k profíkům. V případě, že jste teprve začátečníky, jděte do měkčích a kratších lyží.

3

Lyže by měly ideálně sahat po špičku nosu. Tato délka je taková univerzální, pokud však jste více zkušení a máte rádi rychlejší jízdu, jděte do delších lyží (+5 – 10 cm). Délka 150 – 165 cm vytváří kratší oblouky, délka 160 – 175 cm je univerzální délka, 170 – 180 cm vytváří delší oblouky a jsou mnohem rychlejší.

4

Ženy, jděte do dámských lyží, jsou uzpůsobeny vaší váze i konstituci a jsou proto i měkčí. Nicméně není to žádná povinnost, abyste si nevybraly i jiný typ lyží.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (1 vote)