Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat mp3/mp4 přehrávač

24. Únor 2014

MP3 a MP4 přehrávače se díky příchodu moderních telefonů začaly vytrácet z módy. Od dob prvních MP3 přehrávačů již ale utekla velmi dlouhá doba a díky tomu se tyto přehrávače výrazně zmodernizovali. Nejen že nabídnou lepší technologii, ale také nesrovnatelné ceny, v porovnání s modely prodávanými dříve. Ne každý chce s sebou neustále nosit telefon a tak si lze, například na sport, vzít pouze lehký MP4 nebo MP3 přehrávač. Jak správně takový přehrávač vybrat?

1

1.
Flash disk
U MP3/4 přehrávačů lze velmi snadno zkombinovat příjemné s užitečným a zakoupit si přehrávač s velmi velkou kapacitou dat. Přehrávač pak lze používat i jako flash disk nebo externí harddisk.

2.
Tvar a velikost
Většina MP3 přehrávačů nabídne velikost flash disku a menší, pokud volíte MP4 přehrávač, tak je na vás jestli dáte přednost kompaktním rozměrům nebo velkému displeji na sledování klipů a filmů. Tento požadavek obvykle souvisí s umístěním, jestliže chcete přehrávač nosit na šňůře na krku, tak vybírejte lehké a kompaktní rozměry, jestliže však půjde do kapsy či batohu, tak velký displej vítězí.

3.
Sport
MP3/4 přehrávače jsou nejčastěji využívané při sportu. Pokud i vy plánujete sportování s přehrávačem, tak vybírejte model, který bude mít pogumovaný povrch odolný proti otřesům a také proti stékající vodě. U sportovních přehrávačů zapomeňte na displej a soustřeďte se na malé rozměry, které vás při pohybu nebudou nijak omezovat.

4.
Baterie
Přehrávač na tužkové baterie pravděpodobně nebude ta nejlepší volba, sáhněte raději po přehrávačích, které můžete nabíjet přes USB konektor. Zaměřte se také na výdrž a vybírejte takový přehrávač, který vám spolehlivě vydrží celý den na jedno nabití.

5.
Ovládání
Jelikož jsou tyto přehrávače určeny především pro poslech hudby, tak vybírejte ovládání, se kterým můžete pracovat i po slepu. Tlačítka by měla být vystouplá a masivní, abyste i při sportu pouze sáhli do kapsy a rychle přepnuli skladbu. Ideální umístění tlačítek nabídne i rychlé zamykání a odemykání přehrávače.

6.
Podpora formátů
Obvykle není potřeba se obávat, že by si dnešní MP3/4 přehrávače neporadili s běžnými zvukovými a video formáty. Pro jistotu si před zakoupením prohlédněte, zda jsou podporovány minimálně formáty MP3, WAV, MP4 aj.

7.
Cena a výrobce
Na trhu lze do 1000kč pořídit velmi kvalitní přehrávače. Nezaměřujte se ovšem na neznámé značky, ale, jelikož je cena těchto přehrávačů nízká, tak si raději vyberte značkového výrobce.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat 3D televizi
Jak vybrat diktafon | tipy
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat videokameru
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat DVD rekordér
Jak vybrat autorádio | rady