Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat nejlepší notebook pro studenta

11. Březen 2014

Notebooky se staly téměř samozřejmou pomůckou studentů nejen na středních a vysokých, ale i na základních školách. Pro mnoho studentů představuje tu výhodu, že si místo sešitů nosí do třídy jeden notebook. Každý má na notebook odlišné požadavky, dokonce i studentské využití s sebou nese určité požadavky, aby notebook studentům v plné míře vyhovoval tak, jak si oni budou nejlépe přát. Současný trh nabízí mnoho notebooků mnoha značek, jak vybrat pro studenty ten pravý?

1

1.
Velikost a váha
Velikost je velmi individuální parametr. Příliš velký notebook bude ve školní tašce zabírat velké množství místa a zároveň jeho váha způsobí větší zátěž pro studentovi záda. Jako ideální se nabízí malé notebooky, které budou inteligentní náhradou sešitů.

2.
Výdrž
Jelikož je student ve škole často vzdálený od nejbližšího zdroje a neustále nabíjení je velmi obtěžující, tak je vhodné vybrat notebook s výdrží baterie alespoň 10 hodin.

3.
Výkon
Studenti nejčastěji využívají běžné textové editory a základní programy pro úpravu rastrové a vektorové grafiky, vytváření prezentací apod. Pro tyto účely obvykle stačí základní výkon. Vyšší výkon souvisí s dalšími nároky, pokud se plánuje využití náročnějšího softwaru, tak je třeba tomu optimalizovat i výkon. Minimální výkon bychom měli zvolit 2-4Ghz.

4.
Odolnost
Notebook bude neustále přenášen a často bude odolávat nárazům, je vhodné i na to při výběru myslet.

5.
Operační systém
Jasnou volbou by měl být Windows 7 nebo Windows 8.

6.
Domácí počítač
Pokud má student k dispozici i domácí počítač, tak lze nedostatky notebooku dohánět stolním počítačem a jako studentský notebook zvolit méně výkonnou variantu na psaní poznámek a vedení úkolů. Pokud student disponuje pouze notebookem, tak je vhodné zainvestovat a nakoupit notebook kvalitní.

7.
Ultrabook a netbook
Oba dva tvoří ideální volbu pro studenty. Ultrabooky jsou velmi lehké, disponují dlouhou výdrží, velkým displejem, ale jejich cena je vyšší. Téměř nejideálnější volbou jsou netbooky, které mají velmi skladné rozměry a také dlouhou výdrž baterie.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat USB flash disk
Jak vybrat externí disk
Obrázek není k dispozici
Jak vylepšit RAM ve stolním PC
Obrázek není k dispozici
Jak na základní údržbu pevných disků