Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat správnou matraci

06. Únor 2014

Potřebujete koupit novou matraci a přemýšlíte, jak a kde začít? Výběr nové matrace není úplně jednoduchou záležitostí, kterou si odbudete jedním večerem u internetu. Poradíme vám, jak vybrat matraci, aby se vám na ní dobře spalo a sloužila co nejlépe. Přečtěte si, co byste si měli dopředu ujasnit, na co se zaměřit, co můžete udělat z pohodlí svého domova, a co naopak nezjistíte bez osobní návštěvy kamenné prodejny.

Co je potřeba

V klidu domova si připravte následující údaje, které významně ovlivňují výběr matrace:
- zjistěte svou výšku a váhu;
- změřte svoji postel (kvůli přesnému rozměru matrace);
- zkontrolujte, v jakém stavu je současný podklad matrace, zda není potřeba ho také vyměnit;
- popřemýšlejte o svých zdravotních problémech;
- ujasněte si, kolik financí jste ochotni do nové matrace investovat.

1

Nechte si poradit
Nejjednodušší cestou, jak vybrat skutečně správnou matraci pro váš spánek, je svěřit se do rukou interaktivní Poradny dobrého spánku na www.drsleep.cz. Zde vám skutečný odborník Dr. Sleep (mediálně zastoupený oblíbeným hercem Petrem Rychlým) poradí a doporučí konkrétní modely matrací, které budou vašim zádům vyhovovat. Stačí jen do konfigurátoru matrací zadat tělesné parametry a další informace o vašem spánu. Pak se alespoň zevrubně seznamte s vlastnostmi, materiály, konstrukcemi a cenami doporučených matrací.

2

Seznam doporučených matrací vezměte s sebou
Možná byste si v tento moment řekli: „Super, matraci mám vybranou, objednám si ji přes internet, a hotovo!“ Jenomže takový výběr na dálku nestačí. Aby vám matrace skutečně vyhovovala, je důležité si ji vyzkoušet. Seznam doporučených typů matrací si vytiskněte, nebo si aplikaci s konfigurátorem matrací stáhněte do svého chytrého telefonu, abyste ji měli kdykoliv k dispozici. Vyhledejte vaši nejbližší specializovanou prodejnu matrací a roštů a navštivte ji.

3

Na matraci si poležte i několik minut
V kamenné prodejně se vás budou znovu ptát na výšku, váhu, tuhost a podklad matrace a navíc na zdravotní potíže a další uživatelské požadavky. Neostýchejte se jim svěřit, neboť tato kritéria jsou zcela zásadní pro správný výběr matrace. Jejich tipy si můžete hned srovnat s výpisem matrací doporučovaných Dr. Sleepem a vést s prodejcem diskuzi, případně rovnou odejít, pokud vám například doporučí zbytečně předraženou matraci nevyhovující vaší skolióze. Matraci si vyzkoušejte, poležte na ní i několik minut. Po krátkém ležení sice nezjistíte, jestli konkrétní matrace bude pro váš spánek nejlepší, ale váš vlastní pocit je velmi důležitý. Je zbytečné kupovat matraci s masážním povrchem, když vám nebude vyhovovat. Nenechte si prodejcem vnutit matraci, na které se nebudete cítit 100% dobře.

4

Na co ještě byste se měli zaměřit?
Při nákupu věnujte pozornost i délce záruky. Zkušený výrobce matrací, který si je jistý kvalitou svých matrací, vám rád poskytne záruku delší, než je stanová zákonem. Kvůli zachování dostatečné hygieny lůžka se zaměřte na matrace se snímatelným a pratelným potahem, a to alespoň na 60°C. Tato teplota totiž zaručeně zničí nežádoucí mikroorganismy.
Pokud si vyberete jinou matraci, než kterou vám doporučil Dr. Sleep, nezapomeňte s prodavačem zkonzultovat i vhodný podklad matrace. Ne všechny matrace se hodí na pevné desky nebo polohovatelné rošty.

5

Vše si pořádně promyslete
Nespěchejte, novou matraci si kupujete na dalších 5-7 let, takže pečlivý výběr se opravdu vyplatí. Matraci si kupte, až si budete opravdu jisti. Přejeme vám šťastnou ruku a mnoho příjemných chvil na vaší nové komfortní matraci.

Interaktivní konfigurátor matrací Dr. Sleepa vám usnadní výběr správné matrace. Najdete ho na webových stránkách, kde si zároveň můžete stáhnout i mobilní aplikaci do svého chytrého telefonu, a také u vybraných prodejců po celém Česku. Hledejte žlutočervenou samolepku, najdete zde kvalifikovanou „Poradnu pro dobrý spánek“.
Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vybrat futon
Futon je tenká, ručně vyráběná matrace z přírodních materiálů, mimořádně skladná, pohodlná a variabilní. V Japonsku má dlouholetou tradici, a i když s…
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat správnou matraci do postele
Spí se Vám špatně? Ráno vstáváte s námahou a cítíte se rozlámaně? Možná za to může postel s letitou matrací. Dobrá matrace je totiž základ kvalitního…
Jak bojovat s nespavostí
Jak bojovat s nespavostí | rady a tipy. Tu a tam se špatně usíná každému z nás a většinou se to samo rychle spraví. Stejně tak staří lidé potřebují mé…
Obrázek není k dispozici
Jak si vybrat polštář a matraci
Postel – nejoblíbenější místo odpočinku, kde každý tráví přibližně třetinu své existence. Pohodlné lůžko představuje jedno ze základních faktorů, kter…