Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit žehličku

Tak tohle zažil asi každý z nás. Žehlíte svou bílou halenku nebo oblíbené tričko, které si chcete právě vzít na sebe a ...běda! Napařovací žehlička udělá na přední části trička hnusnou tmavou čmouhu. Takovému zklamání se můžete vyhnout, když budete žehličku pravidelně čistit. Vyzkoušejte několik rad a aplikovaných metod, jak zbavit povrch žehličky připáleného škrobu a jiných nečistot, které se na žehličce připalují.

Co je potřeba

voskový papír
bílý ocet
vatový tamponek

1

Voskový papír nečistoty ztáhne

Na žehlicí prkno položte několik vrstev voskového papíru. Žehličku nastavte na mírnou teplotu bez napařování a žehličkou několikrát přejíždějte sem a tam po voskovém papíru.

2

Bílý ocet s vodou čistí žehličku uvnitř

Naplňte žehličku bílým octem, nastavte nejvyšší teplotu a zapojte napařování. Pak nechte žehličku asi 5 minut vypouštět páru. Zbytek octa vylijte, žehličku znovu naplňte tentokrát chladnou vodou a opatrně s ní zatřepejte. Pak ji vyprázdněte a otřete spodní část čistým hadříkem.

3

Na průduchy vemte vatový tamponek

Průduchy na páru uvolníte tím, že je protáhnete a prošťouráte vatovým tamponkem namočeným do roztoku - jeden díl vody a jeden díl bílého octa. Na menší průduchy můžete použít párátko.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak čistit ekokůži
Obrázek není k dispozici
Jak čistit krbový komín
Obrázek není k dispozici
Jak opravit protékající záchod
Jak na úklid oken a žaluzií