Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit čalouněný nábytek

Co je potřeba

  • Zubní kartáček 
  • Hubka
  • Voda
  • Saponát
  • Vlhčené ubrousky
  • Nádoba
  • Vysavač
  • Hadříky
  • Čisté savé textilie
1

V prvé řadě se držte instrukcemi výrobce, který vám spolu s daným nábytkem musí dodat také instrukce, jakými prostředky čistit můžete a naopak čemu se máte vyhnout.

2

Jak čistit čalouněný nábytek všeobecně? Minimálně jednou týdně byste jej měli důkladně vyluxovat. Nejde pouze o povrch, všímejte si i záhybů. Pokud se sedačka rozkládá, rozložte ji, zbavte dílů a vše postupně vysajte. Vysávejte i s pomocí nástavců – kartáčků, jež jsou právě na takovou péči o čalounění určeny.

3

Jestli vaše sedačka má snímatelné povlaky, minimálně jednou za měsíc je sejměte a vyperte.

4

Všeobecně čalounění můžete čistit mírným roztokem vytvořeným z prostředku určeného na mytí nádobí (anebo mýdlo) a teplé vody. Pozor však, čalounění nesmíte příliš přemokřit! Dobré je, když proto saponát vyšleháte do husté pěny a pro nanášení na čalounění použijete hubku anebo kartáček. Po nanesení tohoto roztoku čalounění ihned vysoušíte (vytíráte) čistou savou textilií. Nakonec čalounění dosušte.

5

Jako první pomoc můžete použít dětské vlhčené ubrousky, které mají tu výhodu, že mají určitý čistící efekt, nejsou suché, ale ani příliš mokré. Vedle dětských ubrousků dnes již existují i speciální vlhčené ubrousky, určené na akutní čistění čalouněného nábytku, které jsou napuštěny i čistícími chemickými prostředky. Tyto ubrousky jsou však určeny na čištění koženého čalounění.

6

Jak vyčistit skvrny z čalounění? V prvé řadě čistěte fleky, co nejrychleji a s ohledem na druh skvrny a povrch čalounění.

7

V druhé řadě skvrny čistěte směrem od krajů, do středu. Flek tak nerozetřete dál a tím skvrnu nezvětšíte. Nakonec zbytky nečistot vytřete kouskem čisté bílé látky anebo papírovým kapesníkem.

8

Čalouněný nábytek můžete čistit suchou cestou, podle odborníků je to cesta rychlejší a šetrnější vůči nábytku. Existuje celá řada těchto prostředků a je jen na vás, který z nich si vyberete. Je však důležité, abyste i zde dbali rad a doporučení výrobce.

Pakliže se vrhnete na čištění čalounění chemickými prostředky, nejprve si ověřte, zda je čalounění stálo barevné. Některé prostředky vám totiž mohou skvrnu z jídla anebo pití odstranit, ale místo nich tam pak zůstane jiná trvalá.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čištění nábytku | rady
Jak opravit spoje u židlí | rady
Jak si poradit s filo těstem
Jak upéct řezy z vlašských ořechů