Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít barevné květy hortenzie | návod na květinový věnec

Jak využít barevné květy hortenzie | návod na květinový věnec. Pokud jste romantická duše a máte rádi krásně kvetoucí, a přitom ne moc náročné rostliny, rozhodně by na vaší zahrádce neměla chybět hortenzie. Říká se, že kdo se do ní jednou zamiluje, nikdy nezůstane jen u jedné. Hortenzie pěstujeme na polostinném až slunném místě se slabě kyselou půdou. Před začátkem květu přilepšíme rostlině tekutým minerálním hnojivem a při květu nezapomínáme hojně zalévat. Odměna bude opravdu velkolepá! A jak jinak než na keři nás mohou květy hortenzie těšit? Třeba když si z nich vyrobíme romantický věneček na dveře.

Co je potřeba

1

Připravíme si sušené květy hortenzie, které rozebereme na menší růžičky. Provázek pevně přivážeme k věnečku tak, aby neklouzal. V místě, kde je přivázaný provázek, začneme přikládat ke korpusu první řadu květů, které pak pevně obtočíme provázkem kolem dokola korpusu. Hned za první řadu přiložíme druhou a opět pevně obtočíme provázkem. Pokud máme květy hortenzie v různých barvách, můžeme je střídat, nebo naopak dávat k sobě ve shlucích, záleží, co se nám bude líbit. Takto postupujeme do chvíle, kdy je celý korpus souvisle pokryt květy. Při posledním obtočení konec provázku svážeme s jeho začátkem.

2

Nakonec přivážeme na věneček mašličku. Tu vyberte v tradičním duchu – rustikální krajku, bavlnu nebo lýko. Polyester se příliš nehodí. Hotovo! Až květy úplně uschnou, věneček trošku vybledne, na kráse však rozhodně neztratí.

Autor: Jasanka
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a které hračky do vody vybrat | rady
Jak zazimovat fuchsie | rady