1

Pampeliškový čaj z kořene a listů

Jako močopudný a celkově posilující prostředek, neboť bylina obsahuje značné množství vitamínů, zejména vitamín C si připravte takto:
Hrst listů a očištěný, na kousky nařezaný kořen (může být i sušený) s lodyhou svaříme v půl litru vody a necháme 15 min. vylouhovat. Na jeden šálek čaje potřebujete 1 až 2 lžičky této léčivky. Po jednom šálku pijeme ráno a večer po dobu 4 - 6 týdnů. Ráno pijeme na lačno, večer nepijeme před spaním.
Kořen pampelišky posiluje funkci jater, pro obsah insulinu je výborný pro diabetiky.

2

Pampeliškový salát

Mladé listy pampelišky (trhané jen na jaře, k podzimu jsou trpké a nechutné) jsou křehké a plné vitamínů i minerálů. Spolu s řeřichou z nich připravíte výborný a aromatický salát. Pampeliška účinně a spolehlivě čistí krev a je známá svou schopností likvidovat toxiny z těla.

3

Pampeliškový med

Vyrobte si domácí pampeliškový med. Jak na to? Svaříme asi tak 400 květů pampelišky s 2 litry vody a nakrájíme citrony - vaříme 15 minut, pak necháme 24 hodin louhovat. Scedíme přes plátno, přidáme 2 kg cukru a ještě 1 až 1,5 hod. vaříme. Když sirup zhoustne, plníme ho do sklenic.

4

Ve specializovaných obchodech koupíte vše z pampelišky

V těchto prodejnách si můžete koupit pampeliškové šťávy, čaje a pampeliškovou kávu. Ta se vyrábí z praženého kořene. pro svoji trpkost a zvláštní chuť však nemá mnoho příznivců.
Pampeliškové šťávy a čaje jsou vhodné k celkovému posílení a ozdravení organismu, odvodnění a odbourání škodlivin z těla, při žlučníkových potížích, jako prevence proti vytvoření ledvinových a žlučových kaménků a k vylučování již vzniklých kamenů.

Varování

Listy nebo kořeny pampelišky by neměli užívat lidé se žlučníkovými kameny bez konzultace s lékařem, lidé s obstrukcí žlučovodů nesmějí užívat pampelišku vůbec. V případě žaludečních nebo dvanácterníkových vředů by měla být pampeliška konzumována s opatrností, neboť může zvýšit produkci žaludečních šťáv.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.875
Average: 3.9 (8 votes)