Co je potřeba

Viz další kroky

1

Makový olej se získává ze semen máku setého, které se lisují za studena, výsledkem je tudíž velmi kvalitní olej plný cenných látek. Mimo již zmíněného hořčíku v něm nalezneme např. vápník, draslík fosfor, železo, z vitamínů pak především vitamíny skupiny B a vitamín E.

Díky obsahu těchto látek pomáhá makový olej proti bolestem hlavy a anémii, zklidňuje, podporuje trávení, posiluje imunitu, zlepšuje stav kostí, vlasů, zubů a pokožky, je účinný proti kožním onemocněním (vnitřně i zevně) a snižuje hladinu cholesterolu v krvi, čímž slouží jako prevence před vznikem kardiovaskulárních onemocnění.

2

Vnitřní využití

Makový olej je velmi chutný a využívá se vzhledem k jeho kvalitě ve studené kuchyni. Oceníte jej především v zeleninových salátech, ale i v dezertech a studených omáčkách. Poslouží i k dochucení rýže, pečiva či těstovin.

Pro léčebné účely se užívá 1 – 2x denně 1 lžička makového oleje po dobu několika měsíců, poté je vhodné jej dočasně nahradit jiným olejem a případně kúru zopakovat.

3

Zevní využití

  • Makový olej se hodí zejména k péči o suchou, podrážděnou a atopickou pokožku, již regeneruje a účinně hydratuje. Má také protizánětlivé účinky.
  • V péči o vlasy se makový olej používá k regeneraci roztřepených konečků a proti lupům – nejčastěji formou zábalu. Podpoří také růst vlasů.
  • Pravidelné vtírání makového oleje do nehtů pak zlepší jejich stav a podpoří růst.
Tipy

Makový olej je velmi vhodný také k masážím, díky hořčíku má skvělé relaxační účinky. Můžete do něj přidat několik kapek oblíbeného éterického oleje.

Varování
  • Makový olej skladujte v lednici a do 3 měsíců jej spotřebujte, neboť rychle žlukne.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno