Přejít k hlavnímu obsahu

Jak léčí lněný olej a lněné semínko

30. Květen 2017

Len setý je rostlina s krásným modrým květem. Len je jednak užitkovou rostlinou používanou například na výrobu plátna, ale také rostlinou s významným nutričním významem.

Semínka lnu se využívají k lisování oleje nebo se používají přímo – nejlépe drcená. Lněná semínka mají blahodárné účinky na lidský organismus. Jak lněné semínko léčí a jak jej využít?

Co je potřeba

Lněný olej, lněné semínko

1

Co najdeme v lněném semínku a lněném oleji

  • Obsahují esenciální mastné kyseliny. Naše tělo si je nedokáže samo vyrobit, proto je lněné semínko a lněný olej tak významný. Jsou totiž zdrojem omega-3 mastných kyselin a také omega-6 mastných kyselin.
  • Dále obsahují vitamín E, provitamín A, enzymy, slizové látky a další.
2

Jak léčí lněný olej a lněné semínko

  • Posilují imunitní systém.
  • Působí protizánětlivě, působí proti bakteriím, virům a plísním.
  • Pomáhají při zácpě, zabraňuje kvasným a hnilobným procesům ve střevech.
  • Příznivě ovlivňují přenos nervových vzruchů a tím mají pozitivní vliv na mozkové poruchy jako je např. Alzheimerova choroba.
  • Snižují LDL cholesterol a tím chrání před kardiovaskulárními onemocněními, posilují srdce, čistí cévy od tukových nánosů.
  • Působí proti rakovině a chrání před rozvojem diabetu II. typu.
  • Pozitivně ovlivňují artritidu.
  • Obsahují také fytoestrogeny, látky podobné svým účinkem ženským hormonům. Pomáhají při nepravidelném menstruačním cyklu, zlepšují stav děložní sliznice. Pomáhají u žen také při léčbě menstruačních bolestí, při léčbě neplodnosti a u mužů pomáhají jako doplňková léčba při problémech s prostatou.
  • Mají regenerační vliv na pokožku.
3

Jak lněný olej a lněná semínka nejlépe konzumovat

  • Lněný olej tepelně neupravujeme, protože by se tepelnou úpravou výrazně znehodnotil.
  • Lněná semínka je dobré před použitím rozdrtit (např. v hmoždíři).
  • Lněný olej a lněná semínka je vhodné konzumovat s potravinami bohatými na bílkoviny (jogurt, tvaroh, sýr cottage atd.). Díky bílkovině je rychleji tělem absorbován, snadněji prostupuje do krevního řečiště, pročistit ho a rozpustit nevhodný tuk.
  • Zajímavé rady a tipy pro použití lněného semínka naleznete zde: Jak používat lněné semínko | rady a tipy.

Nakupujte raději takový lněný olej, který je v tmavých láhvích.

Lněný olej uchovávejte nejlépe v lednici.

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Víte, že kajenský pepř není pepř? Výraz kajenský je počeštěný název pro papriky odrůdy Cayenne. Český název pepř vznikl nepřesným překladem z angličti…