Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít makadamiový olej

Jak využít makadamiový olej | rady a tipy. Makadamiový olej se vyrábí lisováním makadamiových oříšků, jak je patrné již z jeho názvu. Tento olej se dá použít v kuchyni a stejně tak v péči o tělo i vlasy. Pokud se chcete dozvědět, jak makadamiový olej využít, přečtěte si následující rady.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Využití v kuchyni

Makadamiový olej má lahodnou chuť s vanilkovým nádechem, kterou oceníte zejména při přípravě zeleninových salátů, mořských plodů, ale i majonézy, polévek a sladkých pokrmů.

Naleznete v něm celou řadu zdraví prospěšných látek, je bohatým zdrojem nenasycených mastných kyselin, selenu a zinku. Obsahuje také vitamíny A, B a vitamín E, který slouží jako přírodní konzervant a má antioxidační účinky. Makadamiový olej pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi.

2

Využití v kosmetice

Zevně můžete makadamiový olej aplikovat na pleť a pokožku celého těla i na vlasy. Velmi snadno se vstřebává a neucpává póry. Skvěle se hodí pro citlivou, suchou a stárnoucí pleť, vyhlazuje vrásky, hojí, regeneruje a vyživuje. Používejte jej klidně pravidelně místo odličovače či nočního krému, můžete jej nanést i na citlivé oční okolí a také na pokožku celého těla a používat k masážím.  

3

Pokud Vás trápí suché, poškozené, málo lesklé nebo lámavé vlasy, zkuste olej zahřát ve vodní lázni, aplikovat jej na vlasy (zejména do délek a konečků) v dostatečném množství, zabalit je do ručníku a zábal nechat asi 30 minut působit. Následně vlasy umyjte šamponem jako obvykle. Dá se také pravidelně vtírat do třepivých a lámavých konečků vlasů. Je vhodný i pro barvené vlasy a proti lupům.

  • Tento olej je velmi vhodný k péči o kudrnaté vlasy.
  • Pro zlepšení stavu suchých a poškozených vlasů, si můžete připravit domácí masku na vlasy z avokáda a makadamiového oleje.
  • Makadamiový olej můžete použít i k výrobě domácí kosmetiky (např. balzámu na rty, mýdla, peelingu apod.) – několik návodů na výrobu domácí kosmetiky naleznete v odkazech níže.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít kakaové máslo | rady a tipy
Jak využít kakaové máslo | rady a tipy. Kakaové máslo se samozřejmě používá především k výrobě poctivé a kvalitní čokolády. Uplatnění však nalezne i v…
Jak využít makový olej
Jak využít makový olej | rady a tipy. Mák neslouží pouze jako náplň do buchet nebo jiných moučníků, z jeho semínek se také lisuje olej, jenž má mnohos…
Jak užívat zelený ječmen
Jak užívat zelený ječmen | rady a tipy. Zelený ječmen se řadí mezi tzv. superpotraviny, které mají téměř zázračné účinky na lidské zdraví. Jestliže se…