Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zaheslovat složku

Potřebujete-li zabezpečit svá data v počítači, popřípadě ochránit soubory heslem a poslat je adresátovi emailem, nabízí se několik užitečných řešení. Budete-li heslování souborů využívat jen zřídka, pak nemusíte kupovat drahý software. Postačí bohatě to, co máte sami v počítači již zřejmě nainstalované.

1
Ověřte, zda máte na počítači nainstalovaný program WinRar. Tento program umožňuje archivaci souborů, dokáže sbalit více souborů do jednoho a také je zašifrovat, aby je nepoužila nepovolaná osoba. Jak zjistíte, zda máte WinRar v počítači? Klikněte na Start, poté na tlačítko Programy a vyhledejte WinRar.
2
Pokud program nainstalovaný nemáte, stáhněte si jej zdarma prostřednictvím odkazu na konci návodu a nainstalujte do počítače.
3
Chcete-li nějaký soubor (nebo více souborů najednou) zaheslovat a poslat například někomu přes email, vyberte požadované soubory. Více souborů najednou lze označit tak, že přidržíte na klávesnici tlačítko Ctrl a jedním klikem označíte požadované soubory. Popřípadě si vytvořte složku, do níž dokumenty přeuložíte.
4
Pravým tlačítkem pak klikněte na složku. Vyberte z rozbalené nabídky Přidat do archivu. V záložce Pokročilé můžete nastavit heslo pro otevření složky i další parametry.

Pro zaheslování složek je možné užít i jiné programy, například Cryptext 3.40, popřípadě speciální placený software s vysokou mírou zabezpečení a šifrování dat.

Autor: chorche
Hodnocení
Pepča (neověřeno) | St, 05/08/2013 - 10:54

winrar není bezpečný

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici