Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zazimovat chatu a chalupu

30. Listopad 2015

Zazimování chat a chalup je zcela nezbytnou činností, které se žádný chalupář nesmí vyvarovat. Jedině zazimování nám poskytne potřebnou ochranu našich objektů proti poškození i zlodějům. Mnoho lidí má na zazimování své vlastní metody, je ovšem zapotřebí dodržet alespoň ty základní postupy. Jak chalupy a chaty zazimovat?

1
1. Zahrada Pokud máte zahradu, tak se jako první zaměřte na ní. Ukliďte veškeré předměty, které by se zimou mohly poškodit a zároveň ty, které by mohl někdo ukrást. Shrabte ze zahrady listí a ukliďte veškeré zahradní hadice. 2. Voda Mráz je nejvíce nebezpečný tam, kde je voda. Vypusťte veškerá čerpadla, bojlery a potrubí. Špatně přístupná potrubí profoukněte kompresorem. Postarejte se, aby nebyla voda ani v záchodě nebo zahradních hadicích. Následně vyhledejte vodoměr a obalte ho textilií. Textilií obalte i potrubí, kde se vyskytují zbytky vody. 3. Lednice a jídlo Vykliďte lednici, pečlivě ji vymyjte a pak vypněte elektřinu. Pokud máte mrazák, tak ho nechte odmrazit venku. Veškeré ostatní jídlo ze spíží a šuplíků rovněž odneste nebo vyhoďte, je to lákadlo pro myši a moly. 4. Plísně Vlhká místa, jako jsou sklepy a dřevěné poklopy nebo odvrácené stěny ošetřete přípravky proti tvorbě plísní. 5. Skříně a oblečení Skříně nechte otevřené, myši nevyhledávají místa, kde je více světla. Do skříní dejte prostředky na hubení molů a nenechte žádné oblečení válet na zemi. 6. Zabezpečení Byt vybavte alarmem, stačí jednoduchý alarm, případně klínové alarmy, které se aktivují po otevření dveří nebo oken. Všechna okna pečlivě zavřete, kam to jde, tak umístěte zámky, případně instalujte mříže. 7. Pojištění Pokud jste pojištění, tak si interiér vyfoťte na více místech, ať můžete pojišťovně dokázat případnou škodu od zlodějů nebo živlů. 8. Myši Po bytě rozmístěte pastičky na myší a veškeré venkovní matrace důkladně ukliďte. 9. Střecha a okapy Zkontrolujte, zda-li je střecha v pořádku a vyčistěte okapy od listí a dalších nečistot. Prasklé okapy spravte, aby vám voda netekla na dům. 10. Zámky Zámky postříkejte nemrznoucím silikonovým sprejem, který je před silnými mrazy ochrání.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?
Jak ukončit své povinné ručení?