Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zazimovat zahradu

06. Říjen 2016

Příchod podzimu s sebou přináší pár nezbytných úkonů, které vaše zahrada potřebuje. Dokud není zem zamrzlá, máte stále dost času. Ten ale rychle letí, proto se zazimováním zahrady neotálejte. Jak zazimovat zahradu vám poradí následující řádky.

1

Kdy zazimovat

Jak jsem napsala v úvodu, dokud není zem promrzlá, můžete ještě lecos zachránit. Ideální měsíc pro zazimování zahrady je říjen, ale v listopadu také není zas tak pozdě. Pro výsadbu růží máte v listopadu nejzazší čas. Stejně tak nezapomeňte uklidit choulostivější rostliny na chladné a tmavší místo (sklep, garáž), kde nepromrznou.

2

Listí

Určitě shrabte listí, které opadalo ze stromů. Nenechávejte ho ležet na trávě. Listí by vám mohlo trávník zadusit a nenávratně poškodit.

Shrabané listí je vynikajicí pro výrobu kompostu. Takže se shrabaným listím šup na kompostér.

3

Pletí

Prohrabejte veškeré záhony a odstraňte plevel. Pro zbavování se plevele je podzim vhodný čas. Půdu, kterou zryjete nechte hezky prokypřenou.

4

Prořezání rostlin

Prořezejte víceleté rostliny, stejně tak prořezejte ovocné stromy. Období vegetačního klidu je pro prořezání ideální období.

5

Bazén a trampolína

Chcete-li nechat na zahradě přes zimu nafukovací bazén, určitě jej přikryjte speciální krycí plachtou. Na hladinu umístěte PET lahve nebo polystyrenové desky, které zabrání zamrznutí hladiny a tím roztržení bazénu. Doporučuji také použít speciální nemrznoucí směs do vody, která zabrání jejímu zamrznutí. Zamrzlá voda by mohla váš bazén nenávratně poškodit.

U trampolíny odstraňtě ochrannou síť a skákací plochu přikryjte opět speciální krycí plachtou. Zabráníte tak, aby se sníh dostal na pružiny (nejdůležitější části) trampolíny a tím nedocházelo k jejich korozi.

Na podzim rozhodně nehnojte! Tuto činnost si nechejte až na příchod jara. Hnojením byste rostlinám akorát uškodili.

Klíčová slova: zahrada práce zazimování podzim
Autor: chiquita
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak provést odvodnění pozemku | rady
Jak provést odvodnění pozemku | rady. Voda na pozemku může být výhodná, ale pokud je jí mnoho, tak naopak škodí. Pozemek, který připomíná bažinu, je p…
Jak vybrat sekačku na trávu | rady
Jak vybrat sekačku na trávu | rady. Zahrada je vaší vizitkou. Péče o ni však není snadná. Základem péče a údržby zahrady je sekání trávy. Kvalitní trá…
Jak pěstovat a zpracovat chřest
Jak pěstovat a zpracovat chřest | rady a tipy. Sezóna chřestu začíná v polovině dubna, pokud si však chcete vypěstovat chřest doma, úrody se dočkáte a…