1

Kdy zazimovat

Jak jsem napsala v úvodu, dokud není zem promrzlá, můžete ještě lecos zachránit. Ideální měsíc pro zazimování zahrady je říjen, ale v listopadu také není zas tak pozdě. Pro výsadbu růží máte v listopadu nejzazší čas. Stejně tak nezapomeňte uklidit choulostivější rostliny na chladné a tmavší místo (sklep, garáž), kde nepromrznou.

2

Listí

Určitě shrabte listí, které opadalo ze stromů. Nenechávejte ho ležet na trávě. Listí by vám mohlo trávník zadusit a nenávratně poškodit.

Shrabané listí je vynikajicí pro výrobu kompostu. Takže se shrabaným listím šup na kompostér.

3

Pletí

Prohrabejte veškeré záhony a odstraňte plevel. Pro zbavování se plevele je podzim vhodný čas. Půdu, kterou zryjete nechte hezky prokypřenou.

4

Prořezání rostlin

Prořezejte víceleté rostliny, stejně tak prořezejte ovocné stromy. Období vegetačního klidu je pro prořezání ideální období.

5

Bazén a trampolína

Chcete-li nechat na zahradě přes zimu nafukovací bazén, určitě jej přikryjte speciální krycí plachtou. Na hladinu umístěte PET lahve nebo polystyrenové desky, které zabrání zamrznutí hladiny a tím roztržení bazénu. Doporučuji také použít speciální nemrznoucí směs do vody, která zabrání jejímu zamrznutí. Zamrzlá voda by mohla váš bazén nenávratně poškodit.

U trampolíny odstraňtě ochrannou síť a skákací plochu přikryjte opět speciální krycí plachtou. Zabráníte tak, aby se sníh dostal na pružiny (nejdůležitější části) trampolíny a tím nedocházelo k jejich korozi.

Varování

Na podzim rozhodně nehnojte! Tuto činnost si nechejte až na příchod jara. Hnojením byste rostlinám akorát uškodili.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.6
Average: 4.6 (5 votes)