1

Navštivte lékaře a poraďte se
První vaše kroky by měly směřovat k vašemu lékaři, který vás po zdravotní prohlídce seznámí s možnostmi, které při potřebě zhubnout máte. Je třeba si uvědomit, že léky na hubnutí vaše stravovací návyky nezmění. Proto je výhodnější i zdravější při cestě za hubnutím cvičit a dodržovat zdravý jídelníček. Léky na hubnutí by měly být pouze na doporučení lékaře, i když na trhu objevíte takové, které avizují, že lékařský recept není zapotřebí. Žádný lékař vám nepředepíše něco, co vaše tělo nepotřebuje.

2

Rozmyslete si své možnosti
Před užíváním léků na hubnutí, pokud to není z jiných zdravotních důvodů nezbytné, bychom se měli řádně seznámit s nežádoucími účinky. Co je ale nejdůležitější, měli bychom si rozmyslet, zda zhubnout nemůžeme jiným způsobem. Nelze očekávat, že léky na hubnutí udělají zázraky.

3

Výběr léků na hubnutí nechte na specialistovi
Mezi nejrozšířenější léky na hubnutí patří Adipex, Meridia, Lindaxa, Xenical, Alli, Acomplia. Obvykle jde o antiobezika, která obsahují účinné látky, například na vstřebávání tuků ve střevě, ovlivňující energetickou rovnováhu a metabolismus cukrů a potlačující chuť k jídlu. Bez lékařského předpisu je k dostání Alli, jehož účinnou látkou je orlistat. Ten zabraňuje vstřebávání tuků do organismu. A stejně jako u jiných léků na hubnutí, je třeba počítat s nežádoucími účinky. V případě Alli se projevují průjmem, bolestí břicha a nutkání jít na toaletu. U jiných léků na hubnutí to jsou deprese, zvýšení krevního tlaku apod. Proto byl například Adipex v mnohých zemích stažen z prodeje.

Varování

Léky na hubnutí nenahradí úpravu vaší životosprávy a nenahradí ani cvičení. Jsou pouhým doplňkem, předepsat vám je může pouze specialista. Při jejich užívání počítejte s nežádoucími účinky.

Úhrada léků na hubnutí ze zdravotního pojištění je pouze pro indikované pacienty s diabetem 2. typu a dalším rizikovým faktorem.

Pozor na padělky.

Tento text má pouze informativní charakter. Cílem je upozornit na potenciální rizika. Bez doporučení svého lékaře žádný z uvedených přípravků neužívejte.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2
Average: 2 (3 votes)