Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct foukané rohlíčky | vánoční cukroví | recept

V jednoduchosti je krása. Takto bych vystihla tento jednoduchý a přesto vynikající recept. Ořechové těsto, které se vám rozplyne na jazyku, se stane drogou. A u jednoho sousta nezůstanete. I přes veškerou jednoduchost přípravy jsou "foukané rohlíčky" z ořechového těsta poctivým vánočním cukrovím, které udělá na vánočním stole nemalou službu.

Co je potřeba

  • 300 g mletých ořechů
  • 500 g mletého cukru
  • 100 g hladké mouky
  • 250 g Hery
  • 10 g kypřicího prášku do pečiva
1

Pokud neradi děláte v kuchyni nepořádek, tak si nachystejte mísu větších rozměrů. Ořechy, mouku cukr a Heru si navážíme do mísy, přidáme kypřicí prášek a vše důkladně prohněteme, až vznikne hladké ořechové těsto měkké konzistence.

2

Těsto na rohlíčky zabalíme do potravinové folie. Pokud děláte více těst na vánoční cukroví najednou, doporučuji si je označit štítkem s názvem receptu pro lepší orientaci. Uložíme nejlépe přes noc do lednice odpočinout. Ale pro nedočkavce stačí i 2 hodinky.

3

Teď už nezbývá nic jiného než se pustit do práce. Rozehřejeme troubu na 150 °C, nachystáme si plech na pečení a oblíbené plechové formičky. Těsto po kouskách odebíráme a vtlačujeme do připravených formiček na cukroví.

4

Až budeme mít plech na pečení plný těstem vyplněnými formičkami, dáme ho do trouby péct. V troubě se ořechové těsto začne pomalu nafukovat a až lehce zezlátne, je hotovo. Po upečení necháme plech i s formičkami lehce vychladnout. Nakonec z formiček vyklopíme cukroví.

Nemusíte použít jen formičky na rohlíčky. Krásně vypadají i pracky nebo ořechy.

Nezvyšujete teplotu pečení, jinak těsto vyběhne příliš rychle. A vyteče z formiček.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…