Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat zamioculcas

03. Srpen 2020

Návod na pěstování zamioculcasu. Exotická rostlina zamioculcas (též česky zamiokulkas nebo kulkas) svým atraktivním vzhledem a přizpůsobivostí různým bytovým podmínkám dobývá české domácnosti. I přesto, že pochází z tropické východní Afriky a Madagaskaru, péče o zamioculcas je překvapivě snadná. Při pěstování zamioculcasu dbáme, aby rostlinka měla dostatek rozptýleného světla a jednou za týden ji stačí zalít. Je vhodná pro začátečníky, pusťte se do pěstování zamioculcasu i vy.

1

Kde zamioculcas koupit Zamioculcas snadno pořídíte v zahradnictví nebo hobby marketech. V IKEA lze rostlinu o výšce 75 cm a průměru květináče 17 cm pořídit přibližně za 250 Kč.

2

Jak se o zamioculcas starat Zamioculcas umístíme v dobře propustném substrátu na takové stanoviště, kam dopadá jasné světlo, rostlinu chraňte před přímým sluníčkem. Snese i polostín. Rostlinu zaléváme jednou za týden nebo 14 dní mírnou zálivkou, nevadí ji případně i krátkodobé přelití nebo sucho. Dlouhodobé přelívání vede k uhnívání cibulky. Pěstujeme ji při pokojové teplotě, přes zimu by teplota neměla klesnout pod 12°C.

3

Hnojení a přesazování zamioculcasu Zamioculcas hnojte 2x do měsíce od dubna do srpna hnojivem pro kaktusy a sukulenty, případně obyčejným tekutým hnojivem. Rostlinu přesazujte jednou za rok nebo dva na jaře do substrátu složeného ze stejného poměru drnovky, listovky, rašeliny a písku, ideálně do o 5 cm většího květináče.

4

Množení rostliny Zamioculcas se množí pupenovými řízky, listovou čepelí a dělením větších jedinců.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat mučenku
Jak pěstovat dracenu
Jak pěstovat srdcovku nádhernou