Přejít k hlavnímu obsahu

Jak docílit zdravých a krásných nehtů

12. Únor 2017

Zdravé nehty by měly mít růžovou barvu, být silné a hladké. Nehty jsou často zanedbávané, protože nejsou životně důležité. Přitom jejich vzhled odráží celkový stav našeho organismu a ke svému správnému fungování potřebují také řadu živin. Pokud vašemu tělu něco chybí, poznáte to právě na nehtech. Jejich vzhled vám napomůže zjistit, co nehtům i celkovému organismu chybí, jaké látky je třeba doplnit, nebo jestli jste neonemocněli. Jak tedy poznat, co tělu i nehtům chybí?

1

Prohnuté, křehké a bledé nehty Nehty prohnuté do tvaru lžíce, kterých si můžete všimnout hlavně na palci, mohou sdělovat, že vám chybí železo nebo zinek. Nedostatek železa můžete poznat i podle velmi křehkých a bledých nehtů. Doplněním železa zlepšíte i chod celého organismu. Jezte proto více tmavého masa, ryb, drůbeže a listové zeleniny. Železo se rychleji vstřebá, pokud zajistíte i dostatek vitaminu C.

2

Křehké nehty a infekce Tento vzhled nehtů spojený s infekcí okolní kůže může signalizovat nedostatek zinku. Abyste ho získali, zařaďte do svého jídelníčku více vajec, vnitřností, masa, ořechů, čočky nebo plodů moře. Pozor! Pokud v určitém období nebo v pracovní době často používáte mýdlo, vodu nebo čistící prostředky, i to může způsobit křehkost a lámavost nehtů. V tom případě užívejte gumové rukavice nebo si ruce pravidelně natírejte krémem, abyste zabránili jejich vysušování.

3

Zvrásněné nehty Zdravé nehty by měly být na povrchu hladké. Nehty, na kterých se vytváří široké zvrásněné pruhy nebo hrboly, vám pravděpodobně sdělují, že byste měli jíst více selenu. Je to látka obsažená například v rybách, korýšech, vnitřnostech, zrní, obilovinách nebo i pivních kvasnicích.

4

Modré nehty Nezdravě modrá barva nehtů svědčí o špatném prokrvování konečků prstů. To může být příznak oběhového onemocnění anebo pouze nedostatečného množství kyslíku v krvi.

5

Žluté nehty S touto barvou nehtů se setkávají hlavně kuřáci. Ale pozor, může to být také příznak plísně, které nehty velmi oslabuje. Chytnout ji můžete velmi snadno, např. pokud nenosíte obuv ve veřejných hygienických zařízeních. Zbavit se jí zkuste co nejdříve návštěvou lékaře.

6

Zarostlé nehty Velmi nepříjemným a bolestivým problémem se může stát zarůstání nehtu, situace, když nehet vrůstá do pokožky. Příčinou přitom může být špatná obuv nebo i špatné zastřižení nehtu. Jednoduchá rada tedy zní: noste boty i ponožky tak, abyste v nich s prsty mohli vždy hýbat (aby nebyly příliš úzké). Co se týče zastřihávání, doporučuje se rovné zastřižení tak, aby horní část nehtu přes bříško prstu částečně přerůstala. Dobré je také nehty nejdříve odmočit ve vodě, aby byly při stříhání měkčí. Pokud zarostlý nehet není způsoben špatným stříháním ani špatnou obuví, což poznáte podle toho, že problémy i při dodržování uvedených zásad nezmizí, navštivte lékaře. Vážnější případy jsou totiž léčené operací.

Autor: Nikita
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit kousání nehtů | rady
Jak pečovat o poškozené konečky vlasů
Jak kombinovat barvy
Jak pečovat o pleť v zimě