Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na příjem televizního vysílání v PC

Pokud jste někdy uvažovali nad tím, že svůj počítač využijete též jako přijímače televizního vysílání, věřte, že tato možnost existuje. A nejen jedna. Možností je spousta, přiblížíme si ty nejekonomičtější.

Co je potřeba

Software či hardware umožňující příjem televizního vysílání, případně internet

1

TV na internetu
Internetových stránek s on-line televizním vysíláním je spousta, např. www.zapni.tv, které kromě tuzemských stanic nabízí i stanice zahraniční. Zhlédnout vybrané pořady on-line můžete také na webových stránkách jednotlivých televizních stanic.

2

TV karta
Televizní karta je již trochu starší možností napojení televiznícho vysílání do PC. I tak je však velmi dobře použitelná. Na kartě, kterou zapojíte do PCI slotu základní desky svého PC, jsou koncovky stejné jako na TV. Do nich zapojíte kabel od vaší antény a můžete sledovat dostupné programy. Existují jak interní, tak externí typy karet.

3

DVB-T tuner
V době nástupu digitálního vysílání se na trhu objevily i TV karty umožňující příjem DVB-T signálu. Tyto karty většinou postrádají konektory jako jejich předchůdkyně a slouží pouze pro příjem digitálního vysílání. Typy velikosti USB klíčenky lze zapojit do kteréhokoliv PC, takže můžete sledovat své oblíbené pořady i při cestách vlakem na svém notebooku.

4

Software
Na internetu je k mání také spousta programů, které dokáží přes internet sledovat televizní vysílání. Po instalaci programu můžete vybírat z velkého množství přednastavených stanic, které někdy překračuje i hranici 1000 TV stanic. Některé z těchto programů jsou nabídnuté jako FREE, jiné si musíte zakoupit.

5

Shrnutí
Z předchozích informací vyplývá, že pro domácí PC nejlépe vyjdou TV karty či sledování TV přes internet pomocí programů či webových stránek. Pro mobilní PC jsou pak vhodnější DVB-T tunery v podobě USB klíčenek.

Jak TV karta, tak DVB-T tuner potřebují instalaci ovladačů. Ty najdete na přiložených CD.

Autor: MTB
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat drtič odpadů
Třídění odpadů se v mnoha rodinách stalo každodenním rituálem. Kontejnery na bioodpad ale v mnoha městech zatím chybí. Řešením může být ekologický drt…
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat krbové nářadí
Krbové nářadí by mělo být nedílnou součástí nejen starých kamenných krbů, ale i moderních krbových kamen v moderních interiérech. Často se v dnešní do…
Jak vybrat tyčový mixér
Tyčový mixér patří k základním a praktickým potřebám každé moderní domácnosti. Díky tyčovému mixéru můžete rozšířit váš jídelníček o spoustu dalších r…