Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na zdravou nakládanou červenou řepu | recept

21. Říjen 2019

Nakládaná červená řepa | recept. Nakládaná řepa patří mezi potraviny, které buď milujete, nebo nesnášíte. Pokud patříte mezi její příznivce, můžete vyzkoušet náš recept na zdravou nakládanou červenou řepu. Jedná se o velmi zdravou zeleninu, jejíž léčivé účinky Vám níže také popíšeme.

Co je potřeba

  • 1 kg červené řepy
  • 40 g třtinového cukru
  • 10 g soli
  • 1 bobkový list
  • 5 kuliček celého pepře
  • 500 ml vody
  • 100 ml jablečného octa
  • Vysterilizované zavařovací skleničky a víčka
1

Červená řepa je bohatým zdrojem mnoha vitamínů (např. kyseliny listové a dalších vitamínů skupiny B, vitamínu C a E atd.), minerálů (křemíku, vápníku, hořčíku, zinku, železa atd.) a dalších látek nezbytných pro správné fungování našeho organismu. Konzumace červené řepy snižuje krevní tlak, zlepšuje krvetvorbu, detoxikuje tělo, napomáhá trávení a v neposlední řadě má příznivý vliv na stav kostí, vlasů a nehtů.

2

A jaký je postup?

Neoloupanou červenou řepu omyjeme a uvaříme v celku doměkka, trvá to zhruba 40–80 minut v závislosti na velikosti bulviček. Následně vařenou řepu zchladíme pod tekoucí studenou vodou a necháme vychladnout.

3

Mezitím připravíme následujícím způsobem nálev: Do hrnce nalijeme vodu, přilijeme jablečný ocet a přisypeme cukr, sůl a koření. Vše necháme přejít varem, promícháme a odstavíme.

4

Vařenou řepu oloupeme a nastrouháme ji nahrubo nebo nakrájíme na hranolky či menší kousky.

5

Čisté zavařovací skleničky naplníme nastrouhanou či nakrájenou řepou a zalijeme dosud horkým nálevem.

Skleničky důkladně zavíčkujeme a řepu buď uskladníme v lednici, nebo ji zavaříme asi 15–20 minut při teplotě 85 °C. Sklenice necháme vychladnout dnem vzhůru.

  • Nakládanou červenou řepu lze podávat jako přílohu k nejrůznějším pokrmům, případně z ní připravit salát, rizoto apod.
  • Červenou řepu můžeme při nakládání doplnit čerstvým křenem, případně přidat pokrájené hlávkové zelí a cibuli.
  • Nálev je možné ochutit také fenyklem, anýzem, novým kořením či kmínem.
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Dýňové máslo | recepty. Tykev, neboli dýně, získává několik posledních let na oblibě. Tykví existuje mnoho rozmanitých druhů, patří mezi ně patizony,…
Palačinky s fíky | recept. Asi neexistuje nikdo, komu by palačinky vyloženě nechutnaly. Díky neutrálnímu těstu jsou navíc velice univerzální, lze…