Co je potřeba

specializovaný obchod

1

Řasa nori

Nori je jediná řasa vhodná pro přípravu sushi, protože není řasa jako řasa. S tou, která je primárně určená pro zavaření do polévky, prostě úhledné rolky neuděláte. Ale protože se v supermarketech pod pojmem nori často prodává všelicos, určitě neuškodí trocha popisu.

Řasa nori je speciálně upravená mořská řasa Porphyra. Nori by měla být černé barvy. Ovšem když ji podržíte proti světlu, musí se zbarvit dozelena. Průměrná cena se pohybuje okolo 60-80 Kč za 10 plátků. Skladujeme ji stejně jako např. těstoviny.

2

Sushi Rýže

Jestliže to myslíte se sushi opravdu vážně, určitě zapomeňte na obyčejnou varnou rýži. Dívejte se pouze po té s nápisem sushi (cca 60-110 Kč/500 g). Jako velmi dobrá náhrada může posloužit i italská kulatozrnná rýže arborio popř. dlouhozrnná kalifornská rýže. Jakákoli jiná rýže se prostě neslepí tak, jak by měla a nepomůže jí ani intenzívnější naleptávání octem.

Sushi rýže se skladuje stejně jako jiné duhy rýže.

3

Rýžový ocet

Rýžový ocet má jemnou chuť a specifické vlastnosti, kvůli kterým nemůže být zaměněn za žádný jiný druh. Sushi je velmi vyvážená kombinace jemných chutí a jakýkoli ostřejší tón jiné chuti nebo aroma pokazí celý výsledek.

Rýžový ocet seženete kromě specializovaných malých obchůdku s asijskými výrobky už i ve zvláštních odděleních supermarketů. Běžná cena se pohybuje okolo 90-170 za 300 ml. Po otevření skladujte rýžový ocet v temnu a chladnu.

4

Sójová omáčka

Sójová omáčka je důležitá především při servírování sushi. Ale nejde o ten tmavě černý blaf, který kupujete v obchodech za dvacku. V zásadě můžete koupit dva druhy sushi sójové omáčky: tmavou koi-kuči shoyu a světlou guči šóju. Světlou můžete použít při samotné přípravě, tmavá se hodí hlavně k servírování.

Klasická sójová omáčka má docela jinou chuť i konzistenci a i laik by poznal, že je v tomhle případě něco špatně. Sushi sójové omáčky seženete v cenové relaci mezi 70-120 Kč na 100 ml. Skladujte je běžným způsobem.

5

Rybí maso

Rybí maso je nejlepší koupit čerstvé, pouze zchlazené. Doba od zabití ryb po příchod domů by neměla překročit několik hodin. Protože se ale v našich podmínkách k takovému masu těžko dostanete, je lepší koupit ryby rychlezmrazené, které doma šetrně rozmrazíte a ihned použijte. Textura i chuť tím sice trochu utrpí, ale je to lepší, než několik dní staré chlazené ryby...

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)