Přejít k hlavnímu obsahu

Jak naučit andulku mluvit

17. Říjen 2013

Máte doma andulku a chcete ji naučit říkat své jméno nebo zdravit, ale nevíte jak na to? Pro nejlepší možný výsledek je vhodné dbát zejména na zajištění známého a klidného prostředí a pravidelnost výuky. Pokud máte pocit, že je vaše andulka nadaná na mluvení, kdy například sama začala napodobovat nějaký zvuk ze svého okolí, zkuste ji v její snaze náležitě podpořit a začněte s její cílenou výukou.

1
Kdy s výukou mluvení u andulky začít? Ideálně co nejdříve, tedy nejlépe ihned po jejím osamostatnění a oddělení od rodičů, protože tehdy má andulka nejlepší předpoklad pro učení mluvení.
2
Kde výuku andulky provádět? Samozřejmě doma, tedy v místě, které je ptáčkovi důvěrně známé, kde může být ptáček dokonale uvolněn a může svou pozornost soustředit právě pouze na učení. Velmi vhodné je také to, aby bylo na tomto místě nejlépe absolutní ticho, tzn. i bez zvukové kulisy v pozadí. Prostě není vhodný jakýkoliv rušivý element, který by odváděl andulčinu pozornost od učení.
3
Jak často a jak dlouho byste měli věnovat výuce vaší andulky čas? Lekce musíte provádět každý den (někteří chovatelé uvádějí i čtyřikrát denně) a jedna lekce by měla trvat jen několik minut, maximálně pak deset minut, protože delší dobu zpravidla neudržíte andulčinu pozornost.
4
Průběh lekce by měl být následující. Vlastní lekce by měla začít tím, že si ptáčka pomalu vyndáte z klece a upoutáte jeho pozornost. Vhodné je mít jej blízko svého obličeje, aby byl blízko vaším rtům, které zaručeně jeho pozornost upoutají. Následně je velmi důležité držet se hesla „opakování je matka moudrosti“ a vybrané slovo, kterým může být například pro začátek učení velmi vhodné jméno andulky, pomalu a srozumitelně opakovat. Dbejte také pokud možno na to, abyste slovo říkali stále stejným tónem hlasu. Můžete využít i novodobé technologie, jako je např. mobilní telefon či MP3.
5
Pokud budete mít v průběhu času pocit, že z andulčina zobáčku zní nějaké náznaky mluvení, nepřestávejte s výukou, ale naopak začněte slovo znovu opakovat.
6
A nezapomeňte! Chcete-li, aby vaše andulka mluvila, musíte být velmi důslední, trpěliví a vytrvalí.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační, Manjith Kainickara, ID: 54906217, Pixmac.cz

Hodnocení
Jaroslava (neověřeno) | Ne, 04/17/2016 - 22:02

Dobry den mam dotaz chci se zeptat jestli to delam dobre ja to delam tak mam dve andulky samicku a samce ucim je mluvit tak ze mam obe dve anduljy v jedne jleci jdyz snima mluvim vezmu si jednu andulku na ruku a mluvim s ni mluvim s ni jeji jmeno a mluvim s ni 7 minut ale ta druha andulja je v jedne kleci a pak mluvim s druhou to same zase jeji jmeno ja tu jednu andulju nema kam dat delam to dobre prosim poradte mi prosim piste na email dekuji piste hned

Jaroslava (neověřeno) | Ne, 04/17/2016 - 22:01

Jaroslava (neověřeno) | Ne, 04/17/2016 - 22:01

Další zajímavé články

Andulky patří díky své přátelské povaze, hravosti a cenové dostupnosti k nejpopulárnějším exotickým ptákům. Andulka je společenský papoušek, který při…
Domácí lojové koule pro sýkorky | návod. Také v zimě přikrmujete sýkorky a nejen je? V tom případě se vám určitě bude hodit návod na domácí výrobu sem…
Obrázek není k dispozici
Kanárci jsou ptáci ideální pro začínající chovatele, pokud jim dokážete připravit podmínky a splnit jejich skromné nároky. Ideální je chov po párech v…
Obrázek není k dispozici
Chov slepic krok za krokem. Vajíček je na trhu "po vaječné krizi" dost, ale cena se může zdát leckterému strávníkovi vysoká. Navíc víra, že jím zdrav…