Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ošetřit drobná poranění

30. Listopad 2015

S drobnými poraněními se setkáváme každý den a to jak v domácnosti, práci, tak i ve sportu nebo i při jiných aktivitách. Dokonce i drobná poranění je třeba ošetřit, jinak může dojít k jejich zhoršení nebo i k infekci. Většinu známých poranění máme zažitých, společně se způsoby ošetření. Jak ošetříme drobná poranění?

1
1. Pořezání Jeden z nejčastějších úrazů, který se stává nejčastěji v kuchyni. Po drobném říznutí vždy nejdříve ránu vydezinfikujte a následně přelepte náplastí. Při hlubším říznutí pět použijte dezinfekci, ránu zalepte silnější náplastí a omotejte kouskem obvazu. Na ránu chvíli tlačte, aby se do ní nedostala další krev. Jakékoliv silnější pořezání s žilním krvácením pevně stáhněte obvazem a vyhledejte lékařskou pomoc, aby vám kůži sešili. 2. Odřeniny Nejčastější důsledek pádů při sportu. Odřeniny vždy opláchněte od všech nečistot, polijte je desinfekcí a přelepte náplastí. Větší odřeniny, na které náplast nestačí, tak pouze vyčistěte, vydezinfikujte a nechte je volně dýchat. 3. Boule a modřiny Nejúčinnějším řešením je přiložení ledového obkladu, aby se v postiženém místě nehromadila krev a boule, nebo modřina, se nezvětšovala. 4. Útok hmyzu Po útoku nebezpečného hmyzu, do kterého spadají vosy, sršně, muchničky a čmeláci, je potřeba postižené místo natřít octem nebo mastí určenou na pobodání hmyzem. Pokud místo oteče, tak vytvořte zábal z octu s cibule, který následně překryjte igelitem. Pokud jste alergici, tak užijte dithiaden a pokud by nastaly zdravotní komplikace, tak vyhledejte lékaře. 5. Namožený sval Nepříjemné poranění, které je způsobeno obvykle intenzivním pohybem pod dlouhé neaktivitě. V takovém případě si dopřejte klidový režim a postižené místo masírujte. Pokud je místo velmi nebo dokonce extrémně citlivé, tak může jít o natržený sval nebo vaz. V takovém případě vyhledejte lékaře. 6. Tříska Třísku vždy vyjměte tak, že ji uchopíte pinzetou a vytáhnete. Pokud by pinzeta nešla vytáhnout, tak si můžete pomoci vydezinfikovanými nůžtičkami a kůži nastřihnout. Po vyndání třísky místo vydezinfikujte. 7. Puchýř jestliže se vám kdekoliv na těle objeví puchýř, tak ho nikdy nepropichujte a dejte pozor, aby nedošlo k jeho prasknutí. Pokud se tak stane, tak místo vydezinfikujte a přelepte náplastí. 8. Nečistota v oku Nepříjemné poranění, do oka si nikdy nesahejte holýma rukama. Pokud nejde nečistota vyjmout a ni kosmetickou tyčinkou, tak se pokuste nečistotu vyplavit pomocí očních kapek. 9. Štěnice Vznikne vám obvykle po skřípnutí nehtu do dveří nebo po úderu. Obvykle počkejte dokud nehet neodroste nebo dokud celý neodumře, pak ho pouze odloupněte a místo zalepte náplastí.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?
Jak ukončit své povinné ručení?