1

Propíchnutí povoleno

Puchýř bývá nalitý vodou. U větších puchýřů to bývá nepříjemný tlak a je to vše dosti bolestivé. Ulevit od bolesti pomůže propíchnutí puchýře, aby tekutina nebo mok odtekly. Nejjednodušší je jehlu vyvařit nebo nahřát nad plamenem, aby byla sterilní. Sterilní jehla se dá zakoupit i v lékárně. Puchýř opatrně propíchněte nejlépe u kraje tak, aby jste se nedotkli spodní kožní rány, skryté pod kůží, ta je nejvíce citlivá a vymačkejte tekutinu za pomoci sterilní gázy. Puchýř vydezinfikujte a přikryjte sterilním obvazem.

2

Zásady hygieny

Před ošetřením puchýře je nutné si vždy umýt ruce, kvůli zanesení infekce. Puchýř nikdy nestrhávejte.
Je dobré nechat puchýř volně odkrytý. Pokud není vyhnutí, kryjte sterilním obvazem nebo náplastí.

3

Antibiotická mast

Tato mast je vhodná k ošetření a preventivnímu opatření proti zanesení infekce. Se složením masti bychom se měli předem seznámit a zabránit tak případným alergickým reakcím, zejména pokud na nějakou alergii trpíme.

4

Zanícení puchýře může znamenat začínající infekci

Prvotním příznakem infekce je zarudnutí kolem puchýře. Místo toho, aby se puchýř začal hojit a méně bolel, je opak pravdou. Bolest je intenzivnější a v puchýři a jeho okolí cítíme horkost. V puchýři se netvoří čirá tekutina, ale bělavý hnis. Zanícený puchýř může být provázen horečkou, zimnicí a třesavkou a člověk se cítí celkově nemocný. Pokud zánětlivá reakce neustupuje, je vhodné vyhledat lékaře.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.125
Average: 4.1 (8 votes)