Co je potřeba

1 polystyrénové vajíčko
1 černý fix
6 ústřižků látek
1 úzká látková stužka
1 tekuté lepidlo (např. Herkules)
ostrý nožík nebo skalpel
krejčovský metr
nůžky
špendlíky
lepidlo

1

Nákres
Polystyrénové vajíčko s pomocí krejčovského metru rozdělíme na šest přibližně stejných dílů, které vyznačíme černým fixem. Toto číslo je pro začátek nejvhodnější. Jednotlivých plošek není moc a nejsou ani příliš velké, takže se látka dobře napíná.

2

Naříznutí
Všechny linie prořízněte ostrým nožíkem nebo skalpelem asi do hloubky jednoho centimetru. Pracujte opatrně, aby se vám na některém místě kousek polystyrénu neodštípl.

3

Upevnění látky
Nyní vezměte kousek látky. Nejlepší je vystřihnout z ní díl odhadem asi o 5 cm větší než je předpokládaná plocha, ale pokud máte látky málo a nechcete s ní plýtvat, klidně ji přiložte na vajíčko celou a nakonec odstřihnete opravdu jen ten nejnutnější kus.
Látku přiložte ke kraji vybrané linie, prsty mírně vypněte a nožem ji začněte zastrkávat do zvolené linie. Upravte nejprve jednu stranu a teprve poté druhou. Pokud vám v některém místě zbude příliš velký kus látky, raději ho odstřihněte. Příliš mnoho látky by mohlo způsobit vyštípnutí kousku podkladového polystyrenu.

4

Zarovnání látky
Jakmile bude látka po celém obvodu dílu zastrkána a vypnuta, přebytečné konce (pokud vám nějaké zbyly) odstřihněte co nejblíže u rýhy. Zbytky potom zastrkejte do zářezu a díl tak začistěte. Gratuluji, první kousek je hotový. Zbývá pět.

5

Další části
Postup je stejný jako u prvního dílu. Vyberte si látku s jiným vzorem a pokračujte. Já zvolila na střídání dvě barvy, ale vy můžete mít i tři. Více pro začátek nedoporučuji, není totiž nejlehčí sladit celkovou barevnost plus ukončující stužku.

6

Ozdobení stuhou
Když máte hotovo a začištěno všech šest dílků, čeká nás už poslední krok – orámování stužkou. Není to povinné, ale řekla bych, že hezčí. Na špičce vajíčka upevněte konec stužky špendlíkem. Sveďte ji po linii mezi jednotlivými kusy látky a na druhé straně opět použijte špendlík – dobře stužku celou dobu propínejte, aby se ve výsledku nekrabatila. Takto orámujte všechny vyříznuté linie.
Poslední dva špendlíky nezastrkávejte úplně. Stuhu na těchto místech totiž podlepíme. Až lepidlo zaschne, špendlíky odstraníme a dojem bude dokonalý.

7

Finále
Hotové vajíčko můžeme podle libosti dozdobit prakticky čímkoli, co najdeme doma. Já použila jednoduchou krajkovou kytičku a červený korálek, ale fantazii se meze nekladou. Místo stužky můžete použít barevné lemovky, krajku atd. …

Tipy

Nejlepší je používat bavlněnou látku, s tou se nejlépe pracuje. Jemné a lesklé látky sice vypadají efektně, ale o trochu hůř se s nimi pracuje, alespoň pro začátek…

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.8
Average: 4.8 (5 votes)