Co je potřeba

  • 1 polystyrenové vajíčko
  • 1 černý fix
  • 6 ústřižků látek
  • 1 úzká látková stužka
  • 1 tekuté lepidlo (např. Herkules)
  • ostrý nožík nebo skalpel
  • krejčovský metr
  • nůžky
  • špendlíky
  • lepidlo
1

Nákres

Polystyrenové vajíčko s pomocí krejčovského metru rozdělíme na šest přibližně stejných dílů, které vyznačíme černým fixem. Toto číslo je pro začátek nejvhodnější. Jednotlivých plošek není moc a nejsou ani příliš velké, takže se látka dobře napíná.

2

Naříznutí

Všechny linie prořízneme ostrým nožíkem nebo skalpelem asi do hloubky jednoho centimetru. Pracujeme opatrně, aby se nám na některém místě kousek polystyrenu neodštípl.

3
Obrázek není k dispozici

Upevnění látky

Nyní vezmeme kousek látky. Nejlepší je vystřihnout z ní díl odhadem asi o 5 cm větší, než je předpokládaná plocha, ale pokud máme látky málo a nechceme s ní plýtvat, klidně ji přiložíme na vajíčko celou a nakonec odstřihneme opravdu jen ten nejnutnější kus. Látku přiložíme ke kraji vybrané linie, prsty mírně vypneme a nožem ji začneme zastrkávat do zvolené linie. Upravíme nejprve jednu stranu, teprve poté druhou. Pokud vám v některém místě zbude příliš velký kus látky, raději ho odstřihněte. Příliš mnoho látky by mohlo způsobit vyštípnutí kousku podkladového polystyrenu.

4
Obrázek není k dispozici

Zarovnání látky

Jakmile bude látka po celém obvodu dílu zastrkaná a vypnutá, přebytečné konce (pokud nám nějaké zbyly) odstřihneme co nejblíže u rýhy. Zbytky potom zastrkáme do zářezu a díl tak začistíme. Gratuluji, první kousek je hotový. Zbývá pět.

5
Obrázek není k dispozici

Další části

Postup je stejný jako u prvního dílu. Vybereme si látku s jiným vzorem a pokračujeme. Já zvolila na střídání dvě barvy, ale vy můžete mít i tři. Více pro začátek nedoporučuji, není totiž nejlehčí sladit celkovou barevnost plus ukončující stužku.

6
Obrázek není k dispozici

Ozdobení stuhou

Když máme hotovo a začištěno všech šest dílků, čeká nás už poslední krok – orámování stužkou. Není to povinné, ale řekla bych, že hezčí. Na špičce vajíčka upevníme konec stužky špendlíkem. Svedeme ji po linii mezi jednotlivými kusy látky a na druhé straně opět použijeme špendlík – dobře stužku celou dobu propínáme, aby se ve výsledku nekrabatila. Takto orámujeme všechny vyříznuté linie. Poslední dva špendlíky nezastrkáváme úplně. Stuhu na těchto místech totiž podlepíme. Až lepidlo zaschne, špendlíky odstraníme a dojem bude dokonalý.

7
Obrázek není k dispozici

Finále

Hotové vajíčko můžeme podle libosti dozdobit prakticky čímkoli, co najdeme doma. Já použila jednoduchou krajkovou kytičku a červený korálek, ale fantazii se meze nekladou. Místo stužky můžeme použít barevné lemovky, krajku atd.

Tipy

Nejlepší je používat bavlněnou látku, s tou se nejlépe pracuje. Jemné a lesklé látky sice vypadají efektně, ale o trochu hůř se s nimi pracuje, alespoň pro začátek…

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.833335
Average: 4.8 (6 votes)