Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat cesmínu | rady

Jak pěstovat cesmínu | rady. Cesmína a její pěstování. Cesmíny se mohou stát okrasou vaší zahrady, vhodné jsou pro tvarovaný živý plot. Pověstné jsou její červené bobule v zimě. Právě díky nim se cesmína hojně využívá jako vánoční dekorace do různých aranžmá a vazeb, adventních a vánočních věnců. Nároky pro pěstování cesmíny nejsou nikterak vysoké. Stačí stanoviště s polostínem a vysazování samčích a samičích jedinců v blízkosti.

1

Zasazování cesmíny

Cesmíny lze zasadit, dokud půda nepromrzne. Stálezelené dřeviny preferují stanoviště v polostínu a humózní mírně alkalická půda. Půda by měla být kyprá a dobře propustná, mírně vlhká. Svědčí jim půdní a vzdušná vlhkost. Ideální je sadba do rašeliny. Dobře rostou pod stromy, v blízkosti jezírka, ve skupinové výsadbě, kde si snáze vytvoří příznivé mikroklima. Chceme-li zasadit osamocené keře na trávníku, chraňte je před větry.

2

Zalévání cesmíny a další pravidla

Při zalévání ale buďme opatrní, cesmíně přemokření nesvědčí. Cesmíny jsou rostliny dvoudomé, je potřeba zasadit samčí a samičí rostliny, chceme-li, aby cesmíny plodily. Přes zimu k mladým výhonkům přisypte mulčovací kůru, která nejenže zabrání nadměrnému vlhku, ale uchrání jejich kořeny a kmínek před mrazy.

3

Cesmíny jako živý plot

Cesmíny velice dobře snáší řez, lze je proto využívat také jako dekorativní živý plot, který lze pěkně tvarovat. Vyjímají se třeba jako živá vstupní branka na zahradu.

Plody cesmíny jsou jedovaté!

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat a využít slunečnici
Jak malovat s dětmi na kameny