Co je potřeba

semena chilli papriček
vhodné nádoby
voda
pěstitelský lehký substrát

1

Jako chilli papričky označujeme plody exotických odrůd křovinovitých paprik, které rostou v tropických a subtropických oblastech Číny, Japonska, Vietnamu, Afriky, Indie, Jižní a Střední Ameriky - zejména pak Mexika. Ostré chilli papričky obsahují velmi pálivé látky kapsaicinu, dále přírodní barviva, aromatické silice, také vitamíny C, karoten a B, minerály a jiné. Nedoporučují se zejména při podrážděném trávícím traktu a onemocnění střev, ale v malých dávkách působí na žaludek lépe než například pepř.

2

Za dosud nejpálivější chilli papričku byla považována odrůda red savina habanero. Jenže v severovýchodní oblasti Indie pěstují takovou, která je dvojnásobně pálivá a má neuvěřitelný milión Scovilleho jednotek pálivosti (SHU). Ne nadarmo se nazývá bhut jolokia, což v překladu znamená něco ve smyslu "chilli démon".

3

Chilli papričky si můžete vypěstovat sami. Potřebujete pouze semena chilli papriček. Ty pořídíte například v internetovém obchodě www.osiva-semena.cz. Semena pálivých papriček jsou různá. Dnes můžete běžně koupit jak osivo, které se zpracovává jako kuchyňská úprava, ale i osivo na papričky, které se pěstují pouze jako dekorace. Obecně se držíme zásady, že mořené osivo je na dekorační účel, nemořené osivo je vhodné k pozdější konzumaci.

4

Většinou se osivo chilli papriček vysévá v únoru až březnu, 0,5 cm hluboko po půdy ve skleníku. V teplejších oblastech se mohou pěstovat rostliny od května venku, ve chladnějších oblastech ponecháme rostliny ve fóliovníku. Papričky vyžadují spíše lehčí humózní půdu bohatou na živiny. Sklízí se obvykle v rozmezí červenec - říjen.

5

Pro příklad si uvedeme některé odrůdy, které se u nás dají nakoupit:
Tabasco chilli, Demon Red chilli, Hungarian Hot Wax chilli, Anaheim chilli a další.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.77778
Average: 4.8 (9 votes)