Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat sněženky na zahradě | rady

Jak pěstovat sněženky na zahradě | rady. Na světě existuje přes 400 druhů sněženek. Některé s velkými květy, některé kvetou plně. V našich zahradách nejčastěji roste druh sněženka podsněžník. Ostatní druhy a odrůdy lze obvykle spatřit pouze v botanických zahradách. Nejvýznamnějšími šlechtiteli sněženek jsou Angličané. Podle počasí kvetou sněženky již v lednu a únoru. V chladnějších oblastech třeba až v březnu. Jejich cibulky se vysazují na podzim do skupin. Často se pak v zahradě setkáme s tím, že jsou ze záhonů zataženy například do trávy.

Co je potřeba

motyka

rýč

hnojivo

konev

1

Sněženky nejsou nijak vysoké. Jsou však velmi odolné, pokud jim splníme alespoň základní podmínky pěstování, což je mírně vlhká půda bohatá na humus a polostinné stanoviště. Potřebují kyprou svěží zahradní půdu a místa, kde se v období jejich kvetení nachází dostatek slunečního svitu, ale po odkvětu jsou spíše zastíněná.

2

Na vhodných stanovištích je možné, že se během několika roků rozrostou. Pod opadavými keři anebo pod stromy často vznikají celé sněhobílé koberce těchto květů. V časném předjaří si tak můžeme udělat radost a bez výčitek si na zahradě natrhat malou kytičku domů do vázy. Sněženky nehnojte, vytvořily by pak mnoho listů a žádné květy. Po odkvětu lze rozdělit velké trsy sněženek na části a zasadit cibulky i s listy.

3

Sněženky můžeme množit cibulkami anebo je necháme vysemenit. Často se objeví i na místech, kde bychom je ani nečekali, a to je práce mravenců. Těm totiž chutnají semeníky sněženek. Odnášejí si je do svých zásobáren, a tak jsou semena zanesena na různá stanoviště. Bílým květům sněženek to bude slušet zvláště na skalce anebo v záhonech a pod opadavými stromy nebo keři ve společnosti krokusů a jarních bramboříků nebo jaterníků.

4

Sněženky nehnojte, vytvořily by pak mnoho listů a žádné květy. Po odkvětu lze rozdělit velké trsy sněženek na části a zasadit cibulky i s listy.

Sněženky jsou jedovaté, takže by se měly pěstovat s velkou opatrností tam, kde jsou malé děti.

Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat a stříhat zlatici | rady
Jak pěstovat eukalyptus | rady
Jak pěstovat brusinky | rady
Jak pěstovat papáju | rady
Jak vyčistit staré květináče | rady