Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pojistit psa

Platíte u veterináře poměrně hodně peněz? Možná vás někdy napadlo, že by nebylo špatné, kdyby psi byli pojištění jako lidé a peníze by šly (i) z kapsy pojišťovny. Pojistit psa skutečně můžete. Jak na to a na co si dát při sjednání smlouvy pozor by vás měl upozornit následující článek.

1
Informace Pojistit můžete nejen psa, ale třeba i kočku. Než to uděláte, zajděte si do pojišťovny (nebo alespoň navštivte její internetové stránky) a pouze se informujte, jestli nabízí pojištění psa, kolik vás pojistka bude stát a co z ní bude hrazeno. Prospekty si odneste domů nebo si je vytiskněte a nechte si alespoň pár dní na rozmyšlenou, zda vám pojistka skutečně vyhovuje.
2
Čip Podmínkou uzavření pojistky bývá, aby zvíře bylo nezaměnitelné. Pojišťovna proto bude žádat, aby měl váš pes čip nebo byl tetovaný.
3
Smlouva o pojištění Uzavřít pojistku můžete na pobočce vybrané pojišťovny, ale většinou i po telefonu nebo on-line přes internet. Záleží jen na vás, který způsob vám nejvíce vyhovuje. Pojistku zpravidla uzavírá vlastník psa, který je zároveň oprávněný (tj. jsou mu pojišťovnou vyplaceny peníze), když dojde k pojistné události (pes se zraní, je nemocný atd.).
4
Na co se pojistka vztahuje Co všechno lze pojistit? Zdraví vašeho psa, nebo i něco víc? Pojišťovny zpravidla hradí následující: - Náklady spojené s nemocí psa - Náklady spojené s úrazem psa - Určitou částku jako „kompenzaci“ při úhynu psa - Škodu (na zdraví, majetku) způsobenou třetímu vaším psem
5
Na co se pojistka nevztahuje Když uzavíráte pojistku, mějte na paměti, že pojišťovna nabízí takové služby, které jsou výhodné především pro ni, protože potřebuje dosáhnout zisku. Neproplatí proto léčbu dědičných chorob, „kosmetické“ zákroky, očkování, odčervení atd. Vyplatí se číst smluvní podmínky, kde jsou vymezeny ony výjimky, které by vás později mohly zaskočit.
6
Jak to funguje v praxi Když vaše zvíře onemocní, jdete s ním k veterináři, který psa vyšetří a dá mu léky. Zároveň vám vystaví účtenku pro pojišťovnu. Účtenku pojišťovně zašlete nebo ji osobně odnesete na pobočku a pojišťovna vám do stanovené doby vyplatí peníze, které jste zaplatili u veterináře. Nevyplácí se celá částka, ale například 30% hradíte vy a 70% hradí pojišťovna. Pokud váš pes podstoupí operaci například za 15.000Kč, zaplatíte vlastně směšnou částku.
7
Nevýhody Největší nevýhodou těchto pojistek bývá, že nejdříve váš pes podstoupí léčbu, kterou vy uhradíte, a teprve zpětně žádáte peníze od pojišťovny. Nikdy nemáte jistotu, že vám pojišťovna peníze skutečně uhradí podle vašich představ. Pojišťovny se rády odvolávají právě na výjimky zakotvené ve smluvních podmínkách drobným písmem.
Autor: Zuzana B.
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak upéct sušenky pro psy | recept
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici