Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit hlívovou polévku s brambory a zeleninou | recept

04. Prosinec 2019

Hlívová polévka s brambory a zeleninou | recept. Hlíva ústřičná je chutná a zdravá houba, jež se dá velmi všestranně využít. Pokud hledáte recept na rychlý a jednoduchý pokrm z hlívy, zkuste si připravit hlívovou polévku s brambory a zeleninou. Hlíva polévce dodá jedinečnou chuť a určitě Vám v ní nebude scházet maso.

Co je potřeba

  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • 1 menší cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 2 mrkve
  • kousek květáku či brokolice
  • asi 3 lžíce mraženého hrášku
  • 300 g hlívy ústřičné
  • 4 středně velké brambory
  • asi 1,5 l vody či zeleninového vývaru
  • sůl, pepř, mletá paprika, majoránka
  • 2 lžíce hladké špaldové mouky + voda na zahuštění
1

Hlíva ústřičná je vhodná i při hubnutí, neboť má jen málo kalorií. Naopak obsahuje velké množství vitamínů skupiny B, vitamínu C a mnoho dalších cenných látek. Mimo jiné zlepšuje imunitu, snižuje hladinu cholesterolu, má protizánětlivé, antibakteriální a antivirové účinky atd.

2

Hlívu omyjeme, odkrojíme tužší nohy – třeně (dají se dále zpracovat třeba sušením) a klobouky nakrájíme na malé kousky. Mrkev a brambory oloupeme, omyjeme a nakrájíme taktéž na malé kousky.

3

Na rostlinném oleji osmažíme nadrobno pokrájenou cibuli, přidáme hlívu a mrkev, vše zalijeme vodou a povaříme asi 15 minut.

Následně přidáme nakrájené brambory a další zeleninu a vše ještě asi 10–15 minut povaříme, dokud není hlíva i zelenina měkká.

4

Polévku osolíme, ochutíme kořením a prolisovaným česnekem, zahustíme ji špaldovou moukou rozmíchanou ve vodě a necháme krátce povařit.

Hlívovou polévku s brambory a zeleninou podáváme s čerstvým pečivem.

  • Do polévky je možné přidat také řapíkatý celer, kořenovou petržel, pastiňák apod.
  • Jestliže máte rádi pikantní pokrmy, dochuťte polévku trochou chilli koření.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak usmažit celerové kroketky | recept
Celerové kroketky | recept. Celer je zelenina, kterou znali již staří Egypťané. U nás se rozšířil v průběhu 17.-18. století. Celer obsahuje celou řadu…
Jak uvařit polévku cibulačku | recept
Cibulačka | recept. Cibule je odedávna známá jako zdraví prospěšná rostlina. Obsahuje řadu látek důležitých pro lidský organismus. Má schopnost potlač…